Update 2ExclusivPeste 4200 de lei de plată pentru un abonat din Arad, la internetul pe mobil – se lasă cu procese sau plângeri penale!

    de Mihai Todoca | 26 noiembrie 2016, 9:03 AM | Investigaţii | Topic special

    21

    Nu este prima oară când scriem despre anumite „tactici” ale firmelor de telefonie mobilă, care încearcă să încarce facturile de telefon, dând vina pe erori de sistem sau cele umane. Nu contează că e vorba de Vodafone, Orange sau Telekom, fiecare dintre aceste companii au un istoric nu tocmai plăcut când vine vorba de plângeri, sesizări sau reclamații. A devenit deja o caracteristică a acestor firme să fie implicate în anumite procese care au la bază o plângere, motivația fiind „facturi supraîncărcate”. Precizăm de la bun început că, deocamdată, în cazul pe care-l prezentăm și investigăm, nu știm cu siguranță despre ce este vorba. Doar bănuim.

    Dar să o luăm cu începutul și să prezentăm faptele, asemeni unui istoric al unei facturi

    În data de 16.07.2016, societatea comercială „Renate” din Arad a primit o factură telefonică (urmare a unui contract semnat cu Telekom) în valoare de 958,42. Suma fiind destul de mare, dar necontestată de reprezentanții firmei Renate, a fost plătită, dar aceștia au dorit să facă o cerere pentru a limita accesul la internet la 20 GB. Asta pentru a se evita eventualele costuri suplimentare la următoarele facturi. Astfel, administratorului Renate i s-a spus să ia legătura cu cel care se ocupă de contract, un domn cu numele Silviu Faur. „Cele două părți” s-au întâlnit, iar administratorul societății susține că reprezentatului Telekom i s-a pus în vedere să limiteze accesul la internet de pe mobil la 20 GB. Simplu: când se ajungea la pragul acesta, accesul la datele mobile să fie restricționat și astfel pericolul de a se ajunge la un cost suplimentar să fie înlăturat.

    „Doamnă, stați liniștită că se rezolvă, nu vă faceți probleme!”

    Administratorul firmei Renate a susținut în fața noastră că Silviu Faur i-a liniștit încontinuu, mai ales atunci când, în data de 16.08.2016, pe adresa firmei a venit o factură în valoare de 4235 lei! Puțin sub o mie de euro! Cum s-a ajuns la această sumă? Explicația celor de la Telekom Romania Mobile Comunications, dată societății comerciale, a fost una năucitoare: depășirea limitei de internet cu peste 100 de GB! Așa-i că e un consum imens? Întrebarea cea mai pertinentă este: cum s-a ajuns la cost suplimentar, motivația fiind depășirea limitei de internet, din moment ce aceasta trebuia să fie restricționată la 20 GB?

    Telekomul e generos: „Hai să facem pe din două factura!”

    Contactat în repetate rânduri de doamna Diana Szaiak, administratorul firmei Renate (așa cum povestește chiar ea și se va constata în continuare), deoarece într-o sâmbătă telefoanele au fost tăiate, Silviu Faur a oferit de fiecare dată asigurări că se va rezolva: „Suntem alături de firma dumneavoastră”. S-a rezolvat… însă factura de aproape o mie de euro tot rămâne „în picioare”. Telekom Romania Mobile Communications cere non-stop ca factura să fie plătită, în ciuda numeroaselor sesizări înaintate de către firma Renate din Arad. Cei de la Telekom spun următoarele: „Răspunsul la sesizare a fost trimis, nu avem obligația să vă demonstrăm acest fapt!”. Uluitor? Încă nu. Administratorul a cerut Telekomului o factură detaliată în care să se regăsească exact ceea ce au accesat ei pe internet. Răspunsul celor de la Telekom este unul, din nou, incredibil: „Aceste date sunt confidențiale chiar dacă dumneavoastră sunteți administratorul contului!”. Pentru a rămâne în zona aceasta a delirului, cei de la Telekom le-a mai spus celor de la Renate că sunt dispuși să facă factura pe din două! Adică să suporte jumătate din costul facturii! Aici intervine a doua întrebare pertinentă: ce are de ascuns Telekomul de a devenit atât de generos? Pentru oricine… treaba asta pare cam putredă. Adică cum, măi, oameni buni, să împarți o factură clientului în două? Nu-i așa că nu pare deloc curată treaba?

    „Domnul Silviu Faur nu lucrează la Telekom Romania Mobile Communications

    Abonamentul pe persoană juridică a fost încheiat între un reprezentant „Renate” și Telekom Romania Communications. Observați că lipsește Mobile. Depunând o plângere la ANCOM, Diana Szaiak a aflat cu stupoare (și susține) că Silviu Faur NU este angajat al Telekom Romania Mobile Communications, cea care le trimite facturile (J40/433/1999), ci al unei firme subsidiare, Telekom Romania Communications (culmea! Firmă înființată cu doi ani înainte – J40/8926/1997), care se ocupă de abonamentele Bussines pentru regiunea de Vest. Pus în fața acestui fapt de către cei de la „Renate”, Silviu Faur susține că este angajat Telekom și se află în postura de a lua decizii privitoare la contractul de telefonie mobilă.

    Disperarea a venit la sfârșitul lunii septembrie

    După mai multe încercări eșuate a celor de la „Renate” de a stabili un minim de contact cu cineva de la Telekom pentru soluționarea acestui caz, au primit un mail în care li se aducea la cunoștință că sistemul de facturare al Telekom funcționează perfect, că nu sunt nici un fel de probleme cu sistemul lor și că tipul de abonament pe care ei l-au contractat NU SUPORTĂ restricția de internet. O dovadă a faptului că sistemul funcționează perfect este aceea că pe contul de my Telekom al firmei apar trei facturi neplătite: de 249,21 ron, 585,92 ron și 4235,51 ron. Mai jos, la istoricul plăților se pot observa aceleași sume (în afară de cea de 4235 ron) ca fiind plătite, iar soldul de plată este zero! Cum funcționează perfect?

    20161125_104707

     

    „Vă rugăm să vă adresați agentului de vânzări desemnat. Pentru detalii îl puteți contacta pe Cerneschi Adrian” – așa se încheie mail-ul. Domnul Cerneschi a fost contactat de către cei de la Renate și li s-a spus să ceară un „SDD” care va permite limitarea de viteză pe abonamentul respectiv. Răspunsul lui Silviu Faur, așa cum susțin cei de la „Renate”: „Nu îl cunosc pe acel domn dar habar nu are despre ce vorbește. Și ca să facem restricția de viteză trebuie să schimbăm planul tarifar al abonamentului și să îl prelungim cu doi ani. Numai așa funcționează”. Aici intervine și cea de-a treia întrebare pertinentă: până acum, Silviu Faur nu a știut acest lucru? De ce a oferit asigurări – considerate, de către reprezentanții firmei, drept mincinoase – inducând în eroare un client? Și mai mult decât atât… poate ajungem cumva să înțelegem cum Silviu Faur nu a trecut pe un tipizat cererea celor de la „Renate” privind restricția, însă el trebuie să o aibă pe cea făcută, chiar de mânuța lui, pe cea către Telekom Romania Mobile Communications. Dar, totuși, cum a făcut-o dacă sistemul nu îi permite?

    În loc de concluzii

    În momentul de față administratorul firmei „Renate” are o singură șansă, aceea de a apela la un avocat și a merge în instanță. L-am contactat pe și pe domnul Silviu Faur. Am purtat o discuție de douăzeci de minute încheiată cu promisiunea acestuia de a ne recontacta pentru a ne pune la dispoziție un număr al unui superior al dânsului. Poate din cauză că i-am precizat de la bun început că suntem jurnaliști, când ne-a sunat a doua oară, domnul Faur, reconstituind probabil în memorie prima convorbire, s-a întors cu 180 de grade. Ne-a cam ordonat să nu publicăm nimic din cele spuse de el dar, pentru oricine din conducerea Telekom care cu siguranță ne va contacta pentru eventuale explicații (și chiar o să publicăm punctul de vedere), precizăm că discuția cu domnul Faur a fost înregistrată. În consecință, știm literă cu literă ce a spus și cum s-a încurcat în explicații.

    Sincer, chiar așteptăm cu interes o reacție oficială a Telekom (până ajungi la un reprezentant te „mănâncă sfinții”) pentru a afla și noi cum, în secolul XXI, în anul de grație 2016, se poate plăti la Internet 4000 de lei, în condițiile în care alte firme oferă acces nelimitat pentru doar câțiva euro.

    UPDATE: Deoarece în cursul zilei de ieri am purtat încă o discuție cu domnul Faur, fiind amenințați cu un proces pentru că i-am folosit numele, facem următoarele precizări: 1. Numele domnului Faur a fost indicat de administratorul societății „Renate”, Diana Szaiak, care ne-a povestit și susține toate informațiile de mai sus, declarațiile făcute fiind asumate de respectiva doamnă. De aceea am mai și adăugat în text, ca să fie bine înțeles 2. Special Arad l-a contactat pe domnul Faur pentru a-și exprima un punct de vedere, dumnealui fiind cel indicat de administrator (și nu Telekom România în mod special). Acesta a refuzat să își asume vreo declarație sau să ne indice o altă persoană care să ne ofere niște explicații. 3. Contactată încă o dată de către redacție, administratorul „Renate” ne-a precizat că s-a adresat unui avocat, urmând să se ia o decizie: proces împotriva Telekom sau plângere penală. 4. Pentru că nu s-a înțeles bine, precizăm încă o dată: cerând factura detaliată, în sensul că au dorit să vadă pe ce site-uri s-a intrat pe abonamentul avut, pentru a-și putea explica suma de 4235 de lei, cei de la „Renate” nu au primit nimic explicit, decât niște date tehnice, spunându-li-se (așa cum susțin ei), că sunt confidențiale.

    UPDATE 2: Poziția oficială a reprezentanților Telekom:

    „Verificarile efectuate releva faptul ca traficul de date a fost taxat corect, factura emisa in data de 16.08.2016, in valoare de 4.235,51 lei, fiind conforma cu serviciile utilizate. Costurile detaliate ale acestor servicii pot fi consultate de catre client in factura detaliata, care a fost transmisa administratorului / titularului contului in data de 17.08.2016, precum si in platforma de administrare a contului MyAccount, la rubrica Servicii Mobile, prin selectarea campului dorit –  Facturile Mele, Rapoarte trafic si Rapoarte generate.

    Precizam, de asemenea, ca Silviu Faur este angajat al Telekom Romania Communications, parte a grupului Telekom Romania.

    In plus, pentru un control sporit al costurilor si evitarea de trafic de date suplimentar nedorit, Telekom Romania recomanda clientilor:

    – Sa se asigure ca serviciul de date este dezactivat in momentul in care doresc sa utilizeze alt tip de conexiune – wifi sau hotspot, precum si atunci cand nu doresc sa utilizeze serviciile de date mobile;

    – Sa verifice permanent costurile utilizand serviciul gratuit info cost. ” – reprezentanții Telekom Romania

     

    Distribuie articolul

    Comentarii

      • Absolut! … fiecare neamț este un sfânt în viață. Nemții sunt o ”specie” superioară de oameni. ”Sunt perfecți”!

        Telekomul ”nemțesc” este PATRONUL și a celui românesc.
        Și ce-i interesează pe patroni? ”Clinchetul zglobiu” al bănuților de aur. Cum îi produc angajații/subcontractorii din România, nu este treaba lor.
        ”Telekomul nemțesc” nu-și va asuma niciodată responsabilitățile ce le au și față de consumatori ale serviciilor puse pe piața românească.

        Ori românul este pus pe căpătuială cu orice preț.

        +9 voturi
        +1
        -1
    1. Devine o obisnuinta..ceva ce intra in cotidian inselarea clientilor de catre aceste companii in special telekom. 2 ani am umblat pt o factura de internet primita pe adresa mamei..care niciodata nu a avut internet de la nici un furnizor. E in varsta si habar nu are de internet dar asta nu i- a impiedicat pe cei de la telekom sa emita o factura de 600 ron. Nu e vorba de greseli ci de ” politica” firmei. Cativa vor riposta dar cei mai multi vor plati..
      Rusine..daca stiti ce inseamna ?

      +12 voturi
      +1
      -1
    2. Nu știu dacă este vb de același Silviu Faur care a lucrat inainte la Vodafone ,dar dacă este aceeasi persoana atunci cu siguranță a fost indus în eroare de șefii lui .Nu am avut probleme când am avut contract semnat prin el . Telekom este mai greu de accesat dacă ai reclamații de făcut ….încă este tot romtelekom

      +6 voturi
      +1
      -1
    3. Nu iau apararea Telekom, dar lucrand in domeniul IT, am vazut destui oameni care stau pe date mobile si se uita la filme intregi sau video-uri HD pe Youtube. Un video call de 30 de minute pe Whatsapp/Skype/FaceTime are in jur de 500Mb, iar oamenii nu au idee cum se contorizeaza datele, asa ca situatiile astea sunt posibile. Problema e ca omul ala de la vanzari in loc sa limiteze abonamentul asa cum a fost cerut, s-a facut ca ploua.

      +12 voturi
      +1
      -1
      • De ce ar restricționa Faur ”mina de aur” pe care o reprezintă CLIENTUL?

        El nu este interesat să-și servească un client pe termen lung, ci el vrea să tragă o Țeapă în Stil Românesc!
        Pe el nu-l interesează să conducă un Merțan peste 20 de ani ci să conducă un BMW, ACUM!… să compenseze pentru caracterul de infioritate pe care-l simte acum în competiția țâțelor cu silicoane și un LOC în societatea actuală!

        ȚEAPA este mentalitatea așa zișilor ”oameni de afaceri” ai actualei societăți românești. Să devii ”un om de afacere” în trend, trebuie să ”înțepi” clienții. Doar NAIVII fac altfel.

        Voi la ce vă aștepți???
        Nu este clar că modelul TRUMP este cel ce se cere?
        Este MODELUL DE SUCCES cu care poți ajunge chiar și Președintele SUA.
        MINCIUNA pe drumul SUCCESULUI financiar și recunoașterea în societatea actuală.

        Încetați să vă mai MIRAȚI!
        Ce naiba … treziți-vă odată!
        Este ”normalul” românesc să fie așa.

        +10 voturi
        +1
        -1
      • Limitarea se poate face doar cu schimbarea planului tarifar,ceea ce este posibil aprobare de la câțiva superiori ( ai reprezentantului) si un pic de munca, fără prelungirea contractul!!!
        D-l Faur este agent de vânzări la un Partener Telekom.
        Oamenii vor să plătească 0 pt ceea ce utilizează.
        Factura detaliata se eliberează fără nici o problema. D-l Faur trebuie să facă un tichet, si factura detaliata va fi trimisa doar administratorului firmei via email însoțit de un cod de acces prin sms.
        Toată treaba este la agent sau specialistul de cont. El nu și-a făcut datoria.
        Dvs., sau un angajat a consumat netul, deci…bun de plată în opinia mea, pt ca daca se folosea netul din telefonul cu restricția pe 20 GB, v-ați dat acordul să-i depășiți. Nu sunteți primul client care face asta…si toți sunt buni la incriminare….în fine,am fost și eu specialist de cont pe la Telekom vreo 2 ani si stiu cum stau lucrurile.

        +3 voturi
        +1
        -1
        • In primul rând , am cerut limitarea Internetului la cei 20 GB incluși in abonament cu 2 zile înainte de realizarea de costuri suplimentare . Când i-am cerut aceasta d-lui Faur , i-am propus 3 variante : limitare la cei 20 GB , blocarea totala a accesului la internet sau urma sa renunț eu la folosirea nr. de tel. respectiv , urmând sa plătesc abonamentul in continuare pana la încheierea contractului . I-am specificat clar acestui domn ca nu doresc sa mai plătesc costuri suplimentare , sub nici o forma . Deci , consider ca am fost suficient de explicita , chiar daca nu cunosc modul in care se poate pune in practica evitarea acestor costuri . D-l Faur a spus ca m-a înțelege , se ocupa si sa stau liniștita , ceea ce am si făcut .
          In al doilea rând , nu am cerut sa mi se furnizeze nici un fel de servicii pe care sa nu le plătesc .
          Ținând cont ca nu cred ca cineva își dorește sa aibă costuri suplimentare daca acest lucru poate fi evitat , nu văd care este problema
          Si nu in ultimul rând , factura anterioară acesteia , care avea un cost suplimentar semnificativ la sesiunile de date am plătit-o , fara a cere nimic din ceea ce sugerați Dvs.
          In concluzie , sper ca am fost mai mult decât explicita . Din punctul meu de vedere , daca acest domn Faur Silviu își făcea treaba , nu as fi ajuns in aceasta situație . Nu am nimic de ascuns si nu sunt cu nimic vinovata pentru realizarea costurilor suplimentare .

          +4 voturi
          +1
          -1

    Scrie un comentariu

    6 + 4 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.

    Logo Aplicatie Special Arad

    Special Arad