vineri, 19 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Oamenii de afaceri se reorientează. Investițiile în publicitatea online în România au crescut cu 22% în 2016

    de Special Arad | 10 iunie 2017, 10:55 AM | IT | Naţional

    0

    Conform unui articol publicat de Forbes, valoarea pieţei de publicitate online din România, pentru 2016, a fost de aproximativ 41 de milioane de euro, înregistrând o creştere de 22% faţă de anul anterior, conform celei mai recente ediţii a studiului ROADS, derulat de IAB România cu sprijinul PwC România.

    Semestrul al doilea al anului 2016 a înregistrat o valoare raportată de aproximativ 24 de milioane de euro, cu 36% mai mult faţă de semestrul anterior al anului 2016 (H1) şi cu 19% mai mult decât semestrul similar al anului trecut (H2 – 2015).

    Tendinţe și evoluţii pentru anul 2016: Primele 5 industrii realizează 45% din totalul investițiilor în publicitatea online. Chiar dacă ordinea s-a schimbat, industriile care conduc în topul investițiilor in publicitatea digitală rămân aceleași. Liderul incontestabil de 7 ani – industria telecom (6 milioane de euro), urmată anul acesta de finanțe (3,5 milioane de euro – în urcare de pe poziția a 4-a în 2015), cosmetice şi produse de toaletă (3,4 milioane de euro – în urcare de pe poziția a 5-a), băuturi (3 milioane de euro – a coborât cu un loc faţă de anul trecut) şi online retail (2,9 milioane euro – care anul trecut ocupa poziția a doua).

    Formatele de tip Embed (toate formatele de bannere, indiferent dacă sunt statice sau rich media, inclusiv skyscrapere sau expandabile) rămân în top in ceea ce privește formatele de publicitate preferate (10 milioane de euro), urmate la o distanţă semnificativă de Interruptive formats (orice format care intrerupe experienta de navigare – de la interstițiale până la pop-up-uri) – aproximativ 4 milioane de euro, Content (zone de conținut sponsorizare: website, homepage, landing page, newslettere dedicate etc) – aproximativ 3 milioane de euro și Mobile (formatele rich media display, reclamele tip mesaj, interstitiale, paid-for search și reclame audio/video optimizate pentru mediul mobil, in-app advertising, SMS, MMS sau optimizarea rezultatelor cautarilor pe mobil) – aproximativ 3,4 milioane de euro.

    Continuarea AICI.

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    4 + 8 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.