joi, 28 martie, 2024

Special Arad Logo

    Ministrul Transporturilor a venit să inspecteze lucrările „multilateral dezvoltate” de la Gara CFR Arad

    de Raluca Medeleanu | 10 decembrie 2015, 12:53 PM | Administraţie | Recomandările editorilor | Reportaj

    4

    Priveliște aproximativ ceaușistă, în această dimineață, la Gara CFR Arad. Venit în vizită de lucru, Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a fost însoțit de prefectul Aradului, Cosmin Pribac, primarul Falcă, deputați și senatori, reprezentanții conducerii Gării și echipa de muncitori, urmați de o hoardă de oameni ai presei, pentru a inspecta fiecare centimetru pătrat al noii noastre gări „multilateral dezvoltate”, devenită una dintre cele mai moderne din Europa de Est.

    Lucrările de modernizare a gării au început în martie 2012 și trebuiau să fie finalizate în martie 2014. Iată că este decembrie, 2015, iar gara… aproximativ e gata. Mai necesită ultimele „retușuri” și inaugurarea oficială va avea loc, cel mai probabil, în primăvara anului viitor.
    Cu toate acestea, Ministrul s-a arătat mai mult decât încântat de rezultatele modernizării. Turul prin care acesta a fost condus a vizat interiorul recondiționat al gării, noile peroane, pasarela, dar și Centrul de Management al Traficului (al cărui dotări de ultimă generație sunt unice în țară).

    „Ceea ce este important, în afară de lucrurile frumoase pe care le vedem oriunde în Europa, și ceea ce trebuie lumea să înțeleagă, este faptul că este o primă cărămidă la acest edificiu european pe care vrem să îl construim, în care trenurile vor circula fără să mai trebuiască să oprească să schimbe locomotivele, fără să mai schimbe personalul, iar asta tocmai grație acestui sistem ERTMS Nivel 2 care, practic, asigură un spațiu unic european care ni-l dorim cu toții. Trebuie să lăudăm și beneficiarul și constructorul, pentru acest sistem”, a spus Dan Costescu, Ministrul Transporturilor, explicând mai apoi caracteristicile tehnice ale sistemului performant de semnalizare din Arad European Rail Traffic Management System (ERTMS), unic în România, care îl diferențiază de celelalte existente prin incorporarea a mai multor funcții.

    Modernizarea stației din Arad face parte din proiectul de reabilitare a liniei de cale ferată Frontieră (Curtici) – Arad – kilometrul 614, în lungime de 41 de kilometri, tronson care face parte din Coridorul IV pan-european. Proiectul de reabilitare a fost selectat în cadrul Programului Operațional Sectorial Transport și co-finanțat de Uniunea Europeană prin Fondul de Coeziune.

    Modernizarea stației din Arad a inclus, printre alte îmbunătățiri, recondiționarea fațadei clădirii vechi și construirea pasarelei cu lifturi și scări rulante, care fac legătura între clădirea veche cu liniile de cale ferată, cu acces la fiecare dintre ele.

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Din păcate, nu pot intra în corul celor care văd doar realizările.
      Trec cam de patru ori pe acolo pe lună, așteptând trenul care o aduce pe fiică-mea din Budapesta. Am avut așadar ocazia să văd, să constat, să urmăresc evoluția proiectului.
      Dincolo de aspectele tehnice – pe care nu le contest, odată pentru că nu mă pricep, pe urmă pentru că se vor vedea pe parcurs – arhitectural vorbind modernizarea este o mare nereușită.
      Holul monumental a fost efectiv distrus prin amplasarea în centru a scării rulante iar pasarela – în loc de subteran, așa cum era și care putea fi modernizat inclusiv cu ieșire subterană în piață – pare un depozit suspendat, geometrismul său simplu fiind în totală opoziție cu monumentalitatea clădirii.
      În fine, poate revin cu un text mai amplu…

      0 voturi
      +1
      -1
      • Costa mult mai mult sa extinzi tunelul pentru ca cel existent nu avea gabaritul suficient. La fel intretinerea era deficitara pentru ca tot calatorii erau cei care isi marcau cu urina trecerea pe acolo.

        Holul central a pierdut din spatiu, e adevarat insa s-a creat un nou hol deasupra liniilor.

        0 voturi
        +1
        -1
        • Da, este un punct de vedere pe care nu am cum să-l combat. Nu știu dacă costa mai mult – este foarte posibil – și mai este ceva: nu știu dacă nu erau probleme cu solul. La asta ar putea răspunde doar specialiștii. Însă nu cred că prețul a fost decisiv – erau fonduri europene până la urmă – și nu cred că aceia care se pișau în tunel vor deveni uscați și curați în pasarelă. Un subteran modern care să iasă în piață, cu spații comerciale, așa cum se face prin alte părți, putea să fie un factor constrângător și civilizator, nu invers…

          0 voturi
          +1
          -1

    Scrie un comentariu

    5 + 4 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.