marþi, 19 martie, 2024

Special Arad Logo

    Încetinitorul de particule: Doamna „owner” Horga, Dumneavoastră v-ați uitat la băiețelul maltratat, ați încercat de atunci să mai „empatizați” cu el?

    de E. Nola | 6 noiembrie 2017, 8:04 AM | Încetinitorul de particule | Topic special

    65

    În loc să comandați note și drepturi la replică în care să cereți publicației noastre retragerea articolului care, după cum spuneți, vă aduce prejudicii.

    Mai pe înțelesul celor nefamiliarizați cu întortochelile juridice, să cereți publicarea unui drept la replică (Drept la replică a conducerii grădiniței Bergman referitor la acuzațiile familiei din Arad cu băiețelul mușcat pe tot corpul) la un articol care nu mai este. Să rămână doar dreptul la replică!

    Replică la ce?

    Doamna Horga, cerând retragerea unui articol unei publicații sunteți într-o eroare de rol.

    N-aveți cum să cereți asta. Doar conducătorul redacției, dacă el așa consideră sau judecătorul care pune astfel punct unui proces de presă.

    Dumneavoastră, vizată de articol, cel mult puteți sugera, în cadrul unei negocieri directe, nu prin adrese și notificări, ca o posibilă soluție pentru a nu se ajunge la proces. Chiar și așa decizia rămâne în puterea conducătorului redacției, iar dacă decide astfel, Dumneavoastră trebuie să-i spuneți mulțumesc.

    Și încă ceva, Doamnă proprietar – asta înseamnă „owner”-ul de pe pagina Dumneavoastră de Facebook, nu-i așa -, Horga!

    Dumneavoastră, ca proprietar și director al grădiniței de unde un copil a ajuns acasă cu răni pe corp, înainte de toate trebuia să faceți tot posibilul să rezolvați situatia până ca ea să ajungă în presă.

    Iar dacă ați neglijat asta sau nu ați putut s-o impiedicați, trebuia să tratați în prima instanță direct cu redacția, nu să apelați la un Cabinet de avocatură.

    În sfârșit, dacă tot ați comandat acolo un drept la replică trebuia să aveți măcar onestitatea și curajul să-l semnați în nume propriu, nu să vă ascundeți după avocați.

    Procedând așa cum ați făcut-o ne-ați oferit o explicație pentru faptul că părinții copilașului maltratat nu au stat de vorbă cu Dumneavoastră și au hotărât să mute copilul la o altă grădiniță.

    În notificarea pe trei pagini pe care Cabinetul de avocați ne-a trimis-o pe mail și care conține și așa zisul drept la replică al Dumneavoastră sunt afirmații și precizări care în loc să vă exonereze, ne arată modul total lipsit de profesionalism și atenție (compasiune, empatie, cum doriți Dumneavoastră) în care lucrați cu copiii ai căror părinți plătesc, din câte am aflat, o sumă frumușică pentru ca grădinița, numită pompos și aiurea Marry Poppins Kindergarten, pe care o conduceți, să aibă grijă de prichindei în timp ce ei, părinții, lucrează să facă rost de bani, inclusiv de cei pe care vi-i plătesc Dumneavoastră.

    Screenshot from 2017-11-05 16-55-30

    Se contestă în această notă faptul că rănile copilului ar fi urmarea unei agresiuni din partea altor copii sau copil, respectiv mușcături. Se insinuează că ar fi înțepături de insecte.

    Și cu ce schimbă asta datele problemei, Doamna proprietar-director Horga?

    Copilul Vlad a ajuns acasă în 9 Octombrie de la Kindergarten Marry Poppins traumatizat, cu răni pe tot corpul, fără ca acest lucru să fie observat de personalul grădiniței!

    Înțelegeți sau mai repet odată?

    În dreptul Dumneavoastră la replică, nesemnat, cum am precizat, vorbiți cu emfază despre grija manifestată de personal față de copii, dar această grijă, din câte se pare, nu se referă și la rănile – oribile de-a dreptul, după cum reiese din fotografii și certificatul medico-legal care stabilește că este vorba de mușcături, punând semnul întrebării doar la proveniența lor -, cu care un copil se poate priocopsi la Marry Poppins Kindergarten.

    Cum de a predat copilul, educatoarea Dumneavoastră, mamei -la ora 16- fără să fi pomenit de aceste răni? Nu le-a observat? Foarte rău, înseamnă că în loc să-și facă treaba a făcut altceva, nu e treaba noastră să aflăm ce.

    E și mai rău dacă le-a observat – înclin să cred asta – dar nu a atenționat-o pe mamă, încercând să mușamalizeze faptul că Vlad a pățit ceva în timp ce se afla la grădiniță.

    Nu conteaza ce!

    Screenshot from 2017-11-05 16-56-25

    Că a fost agresat de alt copil sau copii, că a fost înțepat de omizi și viespi în timp ce se aflau în pădure, că, prin absurd, și le-a făcut singur, educatoarea avea obligația să înștiințeze mama, de fapt avea obligația să-l ducă de urgență pe copil la asistentă sau medic imediat când și-a dat seama de situație, cu atât mai mult cu cât, așa cum declară mama copilului, spre surprinderea ei, în timpul zilei respective, în mod total neobișnuit, o educatoare i-a trimis un mesaj în care afirma că Vlad e bine, a plâns un pic la pădure, dar la amiază a mâncat foarte bine.

    Surprinsă de acest mesaj, s-a grăbit la grădiniță, afirmând că l-a luat de acolo pe Vlad la 16, cam plâns și speriat, în timp ce în dreptul la replică ni se precizează că Vlad a ajuns în brațele mămicii sale la 15,30.

    Mai mult decât atât, tot în pseudo-dreptul la replică (de fapt o amenințare directă la adresa redacției) se precizează că mama a trimis un mesaj educatoarei la 17,28 trecute fix cum că Vlad are „câteva zone roșii pe corp”.

    Observăm aici o perversă insinuare a „owneriței”: și ce dacă Vlad a făcut rost de aceste „zone roșii” în timpul de două ore fără două minute în care a fost doar cu mama, altfel spus după plecarea de la grădiniță?

    Durerea e că în toată aceasta tevatură, cu note și certificate medico-legale, mesaje ciudate și fotografii oribile, copilul Vlad a dispărut total.

    A dispărut subiectul.

    Screenshot from 2017-11-05 16-58-08

    Doamna „owner” Horga nu pare prea mult intersată să afle de ce a plâns Vlad la pădure și după masă la grădiniță, de ce s-a lipit de mamă ca de ultima lui salvare și de ce s-a speriat peste măsură atunci când, peste două zile, tata se făcea că îl „mănâncă” de bucurie.

    Din punctul ei de vedere de vină sunt părinții, angajații ei ireproșabili, nemaivorbind de tonul ei înțepat și atotștiutor în care își susține afacerea – este o afacere chiar dacă pe parcursul unui interviu pe care îl puteți viziona la sfârșit neagă din toată puterea asta -, ton care nu prea seamană cu tonul unei educatoare căreia să-i încredințăm cu încredere un copilaș.

    Trauma sufletească și rănile fizice ale lui Vlad nu prea contează pentru Doamna Horga, o adevărată vedetă ce se crede prin manipularea fără nuanțe și cam mecanică a unor concepte de educație și psihologie.

    În interviul de mai jos, declară la un moment dat că scopul „sistemului” ei educațional nemaipomenit – de fapt o preluare alandala de vechi concepte educaționale occidentale, îndeosebi scandinave și germane – este dezvoltarea empatiei la copii.

    Doamna Horga, nu v-ați pus niciodată întrebarea dacă poți acționa asupra a ceva de care nu dispui?

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Perfect ati pus punctul pe i. Exact aceleași întrebări mi le-am pus și eu. Cum nu au observat educatoarele nimic atunci când l-au dezbrăcat și îmbrăcat pe Vlad pentru somnul de după-amiază? Atitudinea proprietarei este superioară, i-a în derâdere tot ce spune lumea, având încredere oarbă în angajatele ei. Total neadecvată purtarea ei pentru cineva care se mândrește că dezvoltă empatia. Poate ar trebui să înceapă cu ea. Foarte bun articol. Nu stiu însă de ce tot faceți referire la Marry Poppins, grădinița nu se mai numește așa de un an de zile.

      +14 voturi
      +1
      -1
      • E posibil să nu se mai numească așa pentru public, însă în acte, inclusiv în cel trimis de Biroul de avocați nouă, încă așa apare, altfel spus, oficial, pe ștampilă este în continuare Marry Poppins.
        Un alt exemplu, daca doriți, că afară-i vopsit gardul, înăuntru fiind leopardul…

        +11 voturi
        +1
        -1
        • Aveti dreptate! Am vrut si noi sa ne inscriem copilul la aceasta gradinita anul trecut si ne-am dat seama din timp ca este doar aceeasi Marie cu alta palarie.
          Tot conceptul la care face referire si in interviu, nu are nimic de a face cu aceasta gradinita. Cel putin nu in Arad. Copii sunt dusi luni si vineri la padurea ceala , in acelasi loc tot timpul, adica in zona de campare de langa sediul Lunca Muresului. E plin de peturi, sarme, caini..excremente..samd. Copii stau efectiv acolo 1,5-2h, de doua ori pe saptamana. Pleaca din gradinita dupa ora 9 si se intorc la 12 dar mai bine de o ora daca nu mai mult se pierde cu drumul. Stau mai mult ceilalti copii in parc decat ei la padure. In rest, tot mancare de la catering de a fost si epidemie de enterocolita, tot inchisi in gradinita stau ca si in alte parti..asa ca o fi vopsit gardul dar e facut din scanduri putrezite.

          +12 voturi
          +1
          -1
    2. Ca sa va dati seama de caracterul infect al familiei Horga va spun ca nu si-au platit nici macar serviciile de infiintare a asociatiei non-profit mary poppins kindergarten 2010(acesta este numele complet). M-am ocupat de actele lor de infiintare, iar la final ca sa nu plateasca serviciile, au angajat o alta avocata ca sa scoata duplicate dupa acte. Scarbit de caracterul infect al acestei familii am considerat ca nu merita un proces pt o suma ” derizorie” pt valoarea lor. AMAR SA MANCATI TOATA VIATA VOASTRA ….JEGURILOR…

      +19 voturi
      +1
      -1
      • foarte bine Andrei, vad ca incet incet se trezeste lumea, in special parintii care isi incredinteaza copiii acestei gradinite. acum 3 ani am fost si noi acolo, vroiam sa ne dam copilul si cautam referinte, mai ales ca auzisem ca e foarte buna gradinita. norocul nostru a fost ca printr-o cunostinta comuna am aflat cum e de fapt aceasta individa, cum discuta in particular despre parintii copiilor, cum ii judeca si cum ii priveste doar ca pe o sursa de venit. cred ca asemenea oameni nu au nicio legatura cu invatamantul prescolar si nu ar avea ce sa caute intr-un sistem care se vrea revolutionar! iar gesturile si mimica din clip cred ca demonstreaza ca este tipul individului care prin talentul oratoric innascut poate imbata orice parinte care cauta tot ce e mai bun pentru copilul lor. rusine!!

        +23 voturi
        +1
        -1
    3. Intr-adevar, un articol reusit! Vazand interviul cu doamna Horga, pot intelege de ce unii parinti isi duc in continuare copiii la aceasta gradinita.. are un talent oratoric deosebit aceasta doamna.. si daca esti chiar naiv, poti sa crezi ca e o noua Maria Montessori, o revolutionara a sistemului educational din Romania, un mare om cu un mare caracter.. care tot ce isi doreste este bunastarea “omului mic”.. Pentru dansa acesta gradinita nu e este un business, dupa cum declara.. este un proiect de suflet.. aww, ce frumos! Cum sa nu iti doresti, ca parinte, un asemenea educator pt copilul tau? Ce mai conteaza ca, copiii dorm cate 2-3 intr-un patut.. astea sunt detalii nesemnificative.. am inteles ca doamna tine si cursuri de parenting pt parinti… e trist ca inca ne lasam manipulati in asemenea hal.. dar cel mai trist este ca din toata povestea asta au de suferit copii nevinovati, cum este Vlad..
      Inchei prin a spune ca mi-ar placea enorm sa existe educatorii despre care vorbeste doamna Horga, si ca in teorie tot ce spune ea e extraordinar.. dar ca din pacate ne-a aratat ca gradinita dansei e departe, dar departe departe de ceea ce se vrea a fi..

      +22 voturi
      +1
      -1
      • Ati sesizat exact aspectul pentru care am ținut să dăm videoul cu imaginea ei în acțiune.
        Este comportamentul, atitudinea, inclusiv gesticulația unuia care este marcat de sindromul impostorului.
        Acest sindrom psihiatric se referă la cel care nu este convins de valoarea activității și rezultatelor sale, incercând și prin gesticulație excesivă și studiată să se convingă pe sine și pe alții că e așa cum se spune, nu altfel…

        +18 voturi
        +1
        -1
    4. Imi place discutia voastra in trei fara sa acceptati contraoponenti 🙂 Imi place foarte mult si faptul ca toti suntem anonimi ( inclusiv autorul articolului ). Si imi place ca ne dam cu parerea despre lucruri pe care nu le-am cercetat decat la suprafata . Doar ca idee , parintii respectivi au fost sa faca niste analize copilului in afara obtinerii certificatului medico-legal ? Certificat pe care nu l-am vazut nici unii dintre noi , dar totusi ne dam cu parerea .

      +1 voturi
      +1
      -1
      • …zise un alt anonim ;).

        Trecand peste asta, vei constata ca atitudinea ta de neincriminare (aiurea) a parintilor/dans pe langa subiect va fi altfel primita. Vorbesc cel putin in dreptul meu.

        Ce vad deocamdata este ca parintii au un certificat medico-legal. Nu stiu sa iti spun ce „analize” a presupus, si probabil nici dumnevoastra nu stiti. Nu vad ce are cealalta parte, cu exceptia unor declaratii fara prea multa substanta, formulate…hai sa zicem nepotrivit, pe alocuri suspendand logica.

        In aceste conditii, mi-am permis sa imi formez o parere. Buna, rea…este elasitica, nu batuta in cuie; deschisa la argumente mai „imbracate in carne”, din partea oricui.

        +2 voturi
        +1
        -1
    5. Multe lucruri vă plac, ceea ce e bine, înseamnă că vă place și viața.
      Însă în această înșiruire de plăceri ați uitat să pomeniți și faptul că va place să săriti și calul.
      DE ce va deranjează ca am purtat o discuție în trei?
      Putem continua în patru, dacă nu vă considerați superiori nouă.
      Și nu suntem anonimi nici unul, eu am pseudonim publicistic, mi-am declinat identitatea ori de câte ori mi s-a cerut, dar mi s-a cerut rareori, fiindca cei care citesc Special de o vreme, știu exact cine sunt.
      Ceilalți doi de asemenea, sunt comentatori cu state vechi, numai cine nu vrea nu știe cine sunt…
      Referitor la certificatul de care vorbiți, el există, inclusiv pe virtual, poate fi consultat, numai că…
      Nu știu dacă nu v-a luat-o plăcerea înainte, eu am analizat atitudinea grădiniței față de caz, nu cazul în sine.
      Iar pentru asta nu aveam nevoie de nimic în plus decât dovezile gârlă a modulului lamentabil în care au încercat să scape de responsabilitate…

      +8 voturi
      +1
      -1
        • De acord.
          Drama cea mare aici este că e vorba de copii.
          Copii care sunt la cheremul unor maturi imaturi și care se folosesc de ei în scopuri comerciale.
          Ar fi bine să avem doar vești bune dinspre domeniul educației, școli, universităti, grădinițe, în fond este vorba despre viitorul nației.
          Cu ce nu sunt de acord: tratarea temei în termeni de publicitate.
          Nu e vorba de publicitate,nici pozitivă, nici negativă, e vorba de informații folositoare comunitătii, exact ce face o publicație serioasă.

          +7 voturi
          +1
          -1
          • Chiar e vorba de o drama .De drama unor copii care sunt implicati in astfel de scandaluri . Stim ca datoria dvs este sa informati corect opinia publica . Spuneti-mi va rog in ce modalitate ati verificat informatiile publicate ? Care au fost sursele dvs de informare in afara de familia copilului in cauza ? Sunteti in totalitate obiectiv/obiectiva sau exista o oarecare doza de subiectivism ? De ce nu ne aratati si noua certificatul medico-legal ca sa ne lamurim si noi ?

            --4 voturi
            +1
            -1
            • N-ati înțeles.
              Drama copilului este că a fost maltratat la grădinița unde, în mod normal, se are grijă de copii.
              Iar responsabilitatea noastră este să atragem atenția asupra unor astfel de evnenimente.
              Nu există aici niciun subiectivism, până la acest caz n-am auzit nici de grădiniță, nici de proprietarul ei, Doamna Horga.
              Jurnalismul este o meserie ca oricare alta, trebuie să te pricepi, în plus trebuie sa ai curaj.
              Credeți-mă, satisfacem ambele criterii…
              Dacă citiți reportajul de vineri, găsiti constatările din certificat.
              Dar nu uitați, noi nu suntem nici doctori, nici polițiști, suntem jurnalisti care ne facem meseria…

              +7 voturi
              +1
              -1
    6. Aceasta grădinița e o mașină de făcut bani pt Adina. Nu a interesat o și nici nu o va interesa vreodată binele copiilor. În urmă cu aproximativ 3 ani mai mulți copii din cele doua grădinițe Mary Poppins de atunci , au facut toxiinfecție alimentara și depistați pozitiv cu Salmonela. Evident ca părinții au cerut explicații și nu vreți sa va imaginați ce circ a făcut aceasta „duamna” și ce poziție de victima a avut. Adică cum ne am permis sa facem reclamație la DSV , ca ea a fost pusă într o situație îngrozitoare de a da explicații. E jalnica femeia aceasta.

      +10 voturi
      +1
      -1
      • ma bucur ca mai sunt oameni care spun lucrurilor pe nume, intr-adevar ar trebui intrebati si fostii asociati despre ‘colaborarea’ cu aceasta individa si despre cum s-a finalizat tot, probabil ar avea multe de spus… o femeie avida de bani cum nu s-a mai vazut, care stie sa vorbeasca frumos si spune parintelui exact ce vrea sa auda …

        +11 voturi
        +1
        -1
    7. Reiau intrebarea : unde este postat certificatul de la IML unde scrie negru pe alb ca sunt ” urme de muscaturi (om ?)” ? Eu nu l-am gasit nicaieri pe net . Asa ca, va rog, iluminati-ma . Si acum o intrebare personala pentru autor/autoare : sunteti cumva prieten/prietena cu doamna al carei copil este in cauza ? Pentru ca nu inteleg de ce va deranjeaza un drept la replica trimis catre dumneavoastra . Sau cuvantul scris este inatacabil ? La ce va asteptati de la oameni ? Sa ia totul de bun asa cum e scris si sa nu isi puna nici o intrebare ? Avem o groaza de posturi TV care prezinta stirile intr-un mod complet neprofesionist . Doriti sa ne formam aceeasi parere si despre dvs ?

      0 voturi
      +1
      -1
      • Nu stiu daca E.Nula asta are curajul (pe care un jurnalist adevarat trebuie sa-l posede, cum a autodefinit E.Nula mai sus) sa recunoasca faptul ca sunt prieteni, dar ce pot spune sigur este ca Raluca Medeleanu, cea care a scris articolul de saptamana trecuta este prietena cu Patricia Rotaru (si cu Lavinia Rosca ex-Jurca si cu Carmen Drache), au fost colege de scoala 🙂 iar acum sunt toate inrudite in relatii nasa/fina.

        --2 voturi
        +1
        -1
      • te-am tot vazut insistand pe aici in stanga si in dreapta cu certificatul tau medico-legal si m-am ambitionat sa iti raspund pentru ca vad ca nu o face nimeni. nu, un certificat MEDICO-LEGAL NU ESTE PUBLIC si nu se afiseaza pe toate gardurile pentru ca orice pitecantrop sa ii vada continutul pe facebook. ai inteles din prima sau ma repet? apoi, ce ma depaseste pe mine absolut este relevanta unui certificat medico-legal in toata situatia asta in care un copil a fost ridicat de parinti de la gradinita cu muscaturi pe tot corpul!! ce mai conteaza de la ce provin?! tu nu ai inteles chiar deloc, dar chiar deloc substratul acestui articol?! este vorba despre atitudinea acestei individe obtuze fata de un copil nevinovat care a suferit o TRAUMA in ograda ei! o atitudine care trebuia sa priveasca in primul rand interesul acestui copil de 1 an si 8 luni care la o asemenea varsta frageda a suferit aceasta trauma! nu poti, chiar nu poti sa intelegi? indiferent daca aceste urme ar fi venit de la o alergie, de la o muscatura, de la un scarpinat, de la absolut ORICE, individa asta si subordonatii ei trebuiau sa anunte parintii DE INDATA si sa manifeste public o atitudine de implicare in rezolvarea situatiei, nicidecum o atitudine atat de defensiva incat sa ajunga sa ameninte o publicatie la care parintii au recurs pentru a atrage atentia. este absolut incredibil caracterul acestei femei care se pretinde a fi un „educator” al celor mici, care vrea sa ‘dezvolte empatia copiilor’, cand ea nu face nimic altceva decat sa se piarda in termeni somptuosi care in mod evident o depasesc. as sfatui-o sa ceara PUBLIC scuze pentru indiferenta crasa de care a dat dovada fata de acesti parinti si in special fata de acest copil NEVINOVAT care poate ca acum nu doarme noaptea, care poate ca acum nu se mai joaca cu alti copii, care poate ca acum retraieste momentul in mintea sa fara a putea sau fara A STI cum sa-l impartaseasca cu parintii! pot oare aceasta femeie si angajatii ei sa traiasca cu aceasta povara? dar raspunsul cred ca este evident.

        +20 voturi
        +1
        -1
        • Asta nu se va întampla niciodată. Copilul meu a fost la această gradiniță înainte de rebranduire. Am fost foarte mulțumit de educația și grija pe care a primit-o. Până în momentul în care a încolțit ideea de gradiniță nordică. În acel moment Adina și-a dat arama pe față. Dacă cineva nu era de acord, era efectiv marginalizat, arătat cu degetul și făcut să se simtă ca un nimic nesemnificativ. Această atitudine superioară, care nu recunoaște și nu acceptă sugestii și atenționări m-a făcut să îmi mut copilul la o altă gădiniță.

          +7 voturi
          +1
          -1
      • Intelegi ca e o aberatie sa ceri sa stergi un articol, dar sa si publici un drept de replica la el…dupa ce nu mai exista?

        Ai citit ce au trimis stimbailii? Daca da, si nu ti se pare ca este la nivel de analfabetism functional…nu am cuvinte.

        Este tare interesant cum ai sarit, convenabil, peste argumentele mele, si ai insistat cu certificatul medico-legal: pana la urma „Google Rulez”, sau nu te-a ajutat ca sa dai de el?

        Eu nu-s nicio ruda, cunostinta, cu nimeni…doar un om caruia ii place sa isi foloseasca departamentul superior. Si daca in povestea asta ceva nu e putred mai la „nordici”…mai in „Danemarca”…si daca tie atitudinea lor ti se pare normala, probabil ca avem un set de valori diferite.

        Ca o ultima intrebare, ai vrea, anonimule sau anonimo, sa explici care este interesul tau personal in toata treaba asta?

        +3 voturi
        +1
        -1
    8. Trebuie sa privim oamenii ca oameni.Nu e simplu dar se poate.Asta ar insemna ca suntem intelepti si cumpatati.Nesabuinta si nerabdarea se vor plati intotdeauna.Sa fim mai cuviinciosi in exprimare, mai atenti si sa urmam o cale a disciplinei dialogului.In aceasta speta adevarul este undeva la mijloc.Asa cum in aceasta tara scara valorilor e undeva departe, nici macar nu mai exista.Head office-ul gradinitei a reactionat gresit, iar tabara adversa la fel.Aici e vorba de ambitii gresite care pot atinge orice, imagine, persoane, activitati, oameni, ambitii care in final raman zadarnice si nu-si ating niciun scop.Vad in comentarii o gramada de insulte, ambele parti se insulta, parca ar exprima niste neputinte exasperate.Cred ca toti au pus carul inaintea boilor.Nu e bine asa.Speta asta seaman atat de mult cu Romania post-decembrista, zeci de ani trecuti degeaba, fara niciun rezultat pozitiv, doar o concluzie trista: principala preocupare a poporului roman este sa se afle-n treaba! Citez aici un psiholog roman contemporan – Daniel David: ‘’ … aş mentiona ca virtuti ale românilor potenţialul intelectual (de inteligenţă şi creativitate) şi competitivitatea, iar ca atribute psihologice de imbunătăţit încrederea scăzută în oameni, care duce la o lipsa de cooperare pentru acţiuni colective în beneficiul comun, şi tendinta de distorsionare a realitatii prin exagerarea atât a pozitivului (prin emoţionalitatea ridicata), cât şi a negativului (prin scepticism sau cinism)”.Sa faceti cum stiti, doar sa faceti pentru binele copiilor vostri.O zi frumoasa tuturor.

      0 voturi
      +1
      -1
    9. Cred ca nu am jignit pe nimeni si daca am facut-o imi cer scuze . Dar tot nu am primit raspuns la intrebarile pe care le-am lansat in discutie . Ce sa inteleg din asta ? Ca am avut dreptate in ceea ce am intrebat ? Ca exista o mare nota de subiectivism in ceea ce s-a publicat ? Ca exista intr-adevar o prietenie intre parintii copilului, autoarea articolului si unii dintre cei care comenteaza ? Exact aceleasi prezumtii s-au facut si la adresa proprietarului gradinitei in articolele publicate , iar atitudinea de superioritate si de doamna profesoara care se adreseaza elevului pus la colt razbate inca din titlul celui de-al doilea articol . Sunt un om trecut prin viata , care a avut de a face si cu partea buna si cu partea rea a oamenilor . Dar sincer m-am saturat de modalitatea aceasta unilaterala de a prezenta lucrurile . Iar daca imi permit sa am o opinie diferita sunt numit pitecantrop . Imi pare rau dar cred ca o discutie se poarta cu argumente si nu prin intermediul epitetelor .

      --1 voturi
      +1
      -1
      • Încerc să clarific aici câte ceva, dacă se poate, înainte să se ajungă la dialogul surzilor.
        Mulțumesc comentatorului „Să fim decenți” pentru tonul si cuvintele civilizate.
        Pentru Cyphres: Raluca Medeleanu, indiferent de insinuări, a prezentat un caz grav întâmplat la o grădiniță de copii din Arad.
        De unde își ia jurnalistul informațiile, cine îi sunt surse, nu contează și nu e de importanță pentru cititor, important este dacă cazul este prezentat corect și faptic.
        După ce a apărut acest material, foarte repede redacția a primit un mail de la un Birou de avocați, în care se cere retragerea articolului și publicarea unui drept la replică.
        Aici este cheia problemei: proprietarea Horga s-a adresat direct avocatilor, fără să încerce să ia legătura cu autoarea sau cu redacția, prin asta dovedind ca nu este capabilă de dialog, de managmentul unei situații de criză, ci apelează direct la metode de intimidare.
        Astfel încăt în acest moment, autorul articolului la care se comentează aici, Lajos Notaros fiind numele meu, cu peste treizeci de ani de practică pedagogică, inclusiv în funcții de conducere, am hotărât să-i răspund Doamnei Horga.
        Nu mi-a fost cerut de redacție, nici de Raluca Medeleanu, a fost un act unilateral de revoltă la modul în care proprietara grădiniței a considerat că se rezolvă problema.
        De atunci convingerea mea că Doamna Horga se folosește de oameni pentru scopuri personale nedemne s-a întărit iar faptul că un copil de nici doi ani a fost tratat de colectivul grădiniței ca un obiect, rămănând cu traume de natură sufletească pe care acum nici măcar nu le percepem la valoarea lor adevărată mi se pare strigător la cer.
        Încă odată, aici nu este vorba de un atac împotriva Doamnei Horga, ci de apărarea micuțului Vlad…
        Sper să se nțeleagă asta până la urmă…

        +16 voturi
        +1
        -1
      • Este infierata neasumarea raspunderii din partea celor care au avut copilul in grija, reactia lor a fost nepotrivita aproape cap-coada. Un exemplu de PR dezaustruos.

        Ei sustin ca nu sunt muscaturi – fara ca sa fi consultat coplul in carne si oase, din cate inteleg. Cine a emis certificatul nu a facut-o dupa poze.

        +5 voturi
        +1
        -1
    10. Credeti-ma , nici eu nu as sti cum se cere un drept la replica , asa cum probabil niciun om care nu s-a mai aflat intr-o situatie asemanatoare nu ar sti. Probabil ca este gresita modalitatea prin care a ales sa ceara dreptul la replica doamna Horga dar nu cred ca reactia dvs este cea mai potrivita . Un jurnalist impartial spune ce are de spus fara notele de condescendenta care , trebuie sa recunoasteti, se remarca in articol .

      Nu sunt surd si nici imun la suferintele copilului . Am si eu copii si stiu ce inseamna sa suferi pentru ei . O singura intrebare as mai adauga , mergand pe un fir logic : daca a fost muscat copilul de 8 ori ( la padure sau in dormitor ) , nu a mai fost nici un alt copil in jurul lui care sa il auda cum plange ( eventual sa se trezeasca din somn ) ? Stiti ca micutii nu pot tine in ei niciun secret . Nu credeti ca ar fi spus vreunul dintre ei educatoarelor ce s-a intamplat ?

      +1 voturi
      +1
      -1
      • Pt. mine e simplu – cand nu stii cum sa procedezi intr-o situatie, faci apel la cei sapte ani de acasa: adica nu iei „din prima” omul de guler, gata setat pe amenintari. Dar parerea mea umila este ca probabil nu se ajungea aici daca ar fi existat mai mult transparenta si dorinta de cooperare…

        Cat despre ultimul set de intrebari – sunt juste. Cred ca veti gasi raspunsurile citind comentariile de la articolul precedent. Nu subestimati niciodata puterea de intimidare – din pacate, sunt destule cazuri in care dupa ani de zile (abia) adevarul iese la iveala.

        +2 voturi
        +1
        -1
      • …”Un jurnalist impartial spune ce are de spus fara notele de condescendenta care , trebuie sa recunoasteti, se remarca in articol.” – nu vad sa rezulte din articol nicio nota de condescendenta, poate nu intelegeti sensul cuvantului, sau da?

        0 voturi
        +1
        -1
      • Pornesc de la supoziția că Cyphres este de bună credință, chiar naiv puțin în ceea ce spune.
        Faptul că n-ați știi cum să faceți un drept la replică vă cred, însă, vă asigur, Doamna Horga nu este în această situație.
        Pe de altă parte, e foarte simplu: îți spui punctul de vedere iar publicația are obligația prin lege să publice acest punct de vedere.
        Nu am fost condescendent, credeți-mă știu ce spun: am fost revoltat, așa cum am spus undeva mai sus.
        Având experiență necesară pedagogică, inclusiv educație psihologică, pentru mine a devenit foarte clar că este vorba de ceva destul de obișnuit în acest mediu: o eroare de pedagogie și managament care a dus la un rezultat dramatic pentru un copil iar acum conducerea, mai precis proprietarul Horga, încearcă să repare prin mijloace de forță imaginea grădiniției.
        De asta am fost și sunt revoltat: nimic nu poate explica un asemnea comportament atunci când este vorba de daune, de multe ori ireparabile, produse în sufletul unui copil.
        Dacă ar fi după mine, aș da ordin ca mâine să se închidă grădinița respectivă.
        Din materialul original ați putut afla ca nefiind acreditată, ea nu poate fi supervizată de cei care răspund institutional pentru educație.
        Asta mi se pare chiar o iresponsabilitate instituțională maximă: să functioneze o grădiniță care nu poate fi controlată, supervizată de forurile abilitate care, printre altele, verifică și tratamentul corespunzător al copiilor de acolo.
        Situația ar trebui reglementată urgent, până atunci orice discutie este în van.

        +12 voturi
        +1
        -1
    11. Deci in sfarsit simt ca am gasit un grup de oameni care isi folosesc ‘departamentul superior’ eram convinsa ca sunt si alti oameni care au reusit sa vada din ce stofa e Adina.

      Femeia este lipsita de scrupule, abuzul, minciuna si santajul sunt la ordinea zilei pentru ea. Are probleme legale cu firmele, o multime de neregularitati, este satanista si face vraji si in general este lipsita de valori morale. Cazul din Arad nu este singular, a imbolnavit si copii de salmonela si practic a calcat pe cadavre ca sa ajunga unde e. O femeie care imi provoaca repulsie mai multa decat orice infractor

      0 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    0 + 6 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.