La Arad s-a vrut o gară europeană, cu scări rulante, cu lifturi, cu pasarelă, cu benzi pentru orbi și tot tacâmu’… iacă, avem. S-a inaugurat în iunie 2016. Peste 334 milioane de lei a costat toată șmecheria, dar… o întrebare, așa, de luni: e posibil pe la noi ca totul să fie făcut ca la carte, până la ultimul detaliu? (o clipă de mirare, apoi hohote de râs în fundal)

Înainte de modernizare, peroanele Gării CFR arătau în ultimul hal și, ce-i drept, în mare parte din cauza oamenilor care lăsau doar mizerie după ei. Multe orașe (chiar orașe mai mari decât Aradul) au în continuare astfel de gări mizerabile, dar noi avem… cică… o SuperGară! Trecem acum nonșalant peste faptul că pe pasarela aia minunată ar fi trebuit să fie tot felul de standuri și chioșcuri, ca navetistul sau – de ce nu? – turistul (alte hohote de râs în fundal) cu mult timp liber să poa’ să-și cumpere o cafea, un suc, un sandwich sau un ziar, ca într-o gară d-asta civilizată. Dacă asta nu s-a putut și nu se poate în continuare, barem locuri de fumat să fie jos, pe peron, căci tre’ să ne gândim și la navetiștii sau chiar turiștii (mai terminați cu râsetele!) fumători, nu-i așa?

Doar că, evident, cu tot cu ăia 334 de milioane de lei cu care s-a modernizat toată Gara și cu care s-au pus până și coșuri noi de gunoi, nu s-a gândit absolut nimeni, nici după un an de la inaugurare, să monteze niște amărâte de scrumiere, ori coșuri de gunoi speciale pentru stingerea și aruncarea mucurilor de țigară.

Probabil că oameni iresponsabili se mai perindă în continuare prin gară și aruncă țigările aiurea pe jos sau printre liniile de tren. Este la fel de probabil că vine zilnic o tanti cu mătura să facă curat după ei, căci, cât de cât, se observă întreținerea curățeniei pe aceste peroane, dar cine e de vină că, în SuperGara noastră, coșurile de gunoi, respectiv stâlpii de lângă, arată așa?

20171105_140814 20171105_140818

[email protected], 6 noiembrie 2017, 5:17 PM