miercuri, 24 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Update „Hoții și gardiștii” pe străzile Aradului! Folosindu-se de stații, șoferii camioanelor de mare tonaj fug de controale

    de O. Peniță | 25 aprilie 2016, 9:00 AM | Recomandările editorilor | Știri Arad

    19

    Titlu principal:  Disperare și distrugere pe Voinicilor și Renașterii! Camioanele stăpânesc șoselele la modul absolut (18 aprilie 2016)

    Știri Arad. Disperare e cuvântul care caracterizează starea arădenilor din Micălaca, în fiecare dimineață, când trebuie să ajungă cu copiii la școală. Străzile Renașterii și Voinicilor sunt ticsite de camioane pe lângă care, pur și simplu, nu ai cum să treci, acestea acaparând practic șoselele, pe care, așa cum se poate observa în materialul video, le și distrug. Unii dintre părinți, locuitori ai zonei amintite, ne-au scris pe adresa redacției, invitându-ne să participăm activ, cu aparatul de fotografiat și camera video, la traficul de dimineață, în zona pasajului de la Billa (Micălaca): „Să veniți să vedeți ceea ce nu ați mai văzut, să filmați și să le arătați administratorilor municipiului ce se întâmplă între ora 7 și 8 în fiecare zi de școală. Poate așa vor constata de ce șoselele, pe Renașterii și Voinicilor arată ca după război, în fiecare an ele trebuind să fie reparate. Poate așa vor lua și măsuri” – ne-a spus unul dintre cititorii noștri.

    Vineri, săptămâna trecută, între orele amintite, ne-am postat sus pe pasaj, lângă calea ferată, așteptând cu interes să vedem și noi ce se întâmplă. Și nu lungă ne-a fost lungă așteptarea… La șapte și câteva minute a apărut primul camion, ulterior al doilea, al treilea, circulația s-a aglomerat, claxoane, zgomot infernal, coada de mașini se întindea pe sute de metri, camioanele… unul după celălalt… Între 7 și 8 am numărat fix 42 de astfel de mașini de mare tonaj care au pătruns de pe strada Renașterii pe strada Voinicilor și, după pasajul de la Billa, s-au îndreptat – marea lor majoritate- spre podul de la Subcetate.

    Directorul Poliției Locale Arad, Viorica Graur, a comentat situația astfel: „Nu este prima oară când există astfel de reclamații, în legătură cu strada Voinicilor. Vă pot spune că între orele pe care dumneavoastră le-ați amintit, polițiștii locali sunt angrenați într-o altă activitate, fiind prezenți în vecinătatea tuturor școlilor din oraș. Având în vedere numărul insuficienți de polițiști locali pentru multitudinea problemelor ce există în municipiul Arad, nu avem cum să acoperim și zona respectivă, între orele amintite. Însă, pe Voinicilor, aproape în permanență avem filtre organizate de noi, în restul zilei. Îi înțelegem pe locuitorii din zonă, dar îi rugăm și noi pe ei să ne înțeleagă că nu ne putem împărți în toate zonele din municipiu în același timp. Poate că ar fi nevoie de o mai mare implicare și a Poliției Rutiere din Arad pentru a rezolva situația expusă de dumneavoastră”.

    După cum ne spune Viorica Graur, pare că șoferii de pe camioane cunosc programul pe care-l au dimineața polițiștii locali și, în consecință, se grăbesc să „ocolească” controalele, între 7 și 8, la care ar putea fi supuși…

    Dar poate nu ar strica o acțiune comună a Poliției Rutiere și Locale din Arad, și a altor autorități, pentru verificarea tonajelor și licențelor de transport ale tuturor camioanelor de pe Voinicilor, aflați proprietarii (pffffff ……………. dacă nu cumva sunt dintre aceia din „Dosarul DNA printre transportatorii polițiști din Arad” ), date amenzi și… rezolvată problema oamenilor.


     

    UPDATE

    Așa cum promiteam săptămâna trecută, am urmărit câteva zile ce se întâmplă pe străzile Renașterii și Voinicilor după publicarea articolului de mai sus. Cum ne așteptam, „penurie” de camioane preț de câteva zile… poate și din cauza faptului că Poliția Locală a impus controale riguroase, elevii fiind în vacanță.

    Surpriză însă… în această dimineață: Calea Radnei, pe sensul de mers dinspre Calul Bălan spre Podgoria, era împânzită de camioane de mare tonaj. Urmărindu-le, am realizat că nu fac decât să ocolească agenții Poliției Locale Arad, aflați pe strada Voinicilor, semn că șoferii camioanelor se anunță prin stații cu privire la pericol.

    Astfel, cele două mașini de mare tonaj au parcurs Calea Radnei până la intersecția de la Polivalentă și au întors spre zona 300 până la podul de la Subcetate. De aici nu le-am mai urmărit, având demonstrația făcută…

    Primăriei Arad i-au trebuit două zile mari și late să ne răspundă la întrebarea: „Câte camioane s-au autorizat să circule pe străzile Voinicilor și Renașterii – în acest an- și în proprietatea căror firme se află?”

    Purtătorul de cuvânt al Primăriei Arad, Corina Drăghici, sărăcuța de ea… ne-a trimis un răspuns care, așa cum știam de la bun început, nu ne-a dat pe spate, bănuind că nu prea are ce să ne spună, cum să ne spună… și cineva nu vrea să ne spună! Așa că nu o acuzăm că ne-a precizat simplist: „Urmare a solicitării dvs., vă informăm că de la începutul acestui an până la data curentă au fost eliberate în baza HCLM Arad nr.141/2012 un număr autorizatii de acces pentru 291 autovehicule de transport marfă, pe trasee cuprinzând strada Voinicilor.”

    Dar, totuși, ne întrebăm retoric, de ce răspunsul instituției care administrează Aradul nu a fost unul punctual. Adică: „De la începutul anului și până acum au fost eliberate 291 de autorizații pentru autovehicule transport marfă. Dintre acestea, „x” au obținut autorizații pentru 24 de ore – care costă 50 de lei,  „y” au obținut autorizații lunare, care costă 200 de lei, „z” s-au autorizat pentru un an de zile. Suma totală încasată la buget este de: ….lei. Camioanele aparțin firmelor… bla, bla, bla”.

    Să credem cumva că Primăria Arad este neputincioasă să ne ofere răspunsuri clare și concise în privința unei probleme reclamate de cetățeni? Sau să credem că Primăria Arad are interese în a proteja unele firme de transport din municipiu?

    Rămâne de văzut și rămâne să urmărim. Subiectul, oricum, arde destul de tare în unele birouri…

     

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Pe când niște măsuri împotriva basculistilor in uniformă??

      Nu nu, doamna Graur. Polițiștii din subordinea dvs închid ochii mișelește când trec basculantele supraîncărcate ale polițiștilor rutieriști prin fata lor. Întrebați-l pe Laurentiu, șeful de tura, cam cum își dirijează echipajele in alta parte, când pe acolo trec zeci de camioane pe zi, fără a avea taxa de tranzit plătită si toate încărcate cu peste 35 tone!!! Incompetenti este un cuvânt prea blând pt cei pe care-i lăudați atât. Dacă ați aplica legea fără preferințe si dacă ați lua măsuri împotriva firmelor controlate de polițiști, bugetul local ar fi ticsit de bani rezultați din contravenții. Este rușinos felul in care poliția locală tratează o problema de maxima importantă pt municipiul Arad. Ăștia nu plătesc taxa de tranzit, nu au rovignete, sunt supraîncărcări TOȚI si distrug drumurile cu nesimțire, in timp ce „localii” amendează pe la UTA ori in zona piețelor, șoferii care parchează neregulamentar. Cam asta e realitatea stimata doamna, dar văd ca nu va pasa. Arădenii cunosc problema „basculistilor”, la fel si Dvs…si totuși ăștia circula nestingheriti. Aceeași problema se poate constata si pe strada Cocorilor. Deci? Face cineva ceva????? Sau va găsiți de fiecare data când sunteți întrebata o noua scuza? Așteptam măsuri drastice, dar absolut utile pt arădeni. Astfel va justificati salariile si mașinile noi, altfel, sa ma scuzați dar nu va meritați salariile. Vorba aia populară: țara arde si baba se piaptănă….

      +27 voturi
      +1
      -1
        • Stimată domniță!
          Ne dați nouă voie să controlăm? Facem o comisie civică „neutră” și cercetăm cât adevăr există în spatele „insinuărilor”.
          ” Fum fără foc” nu există! Așa că nu încercați să vă fofilati cu eterna „fără dovezi”. Ce ați dorii să facem, să angajăm pe banii noștri detectivi particulari? Oare nu vă plătim pe voi să faceți treaba asta?!

          Orașul este o aiureală totală! Mie ca cetățean nu-mi pasă de motivațiile dumneavoastră, de ce nu faceți ce sunteți delegați să faceți. Motivările ” de ce nu”, ne vor obliga în curând să luăm legea în mâinile noastre.

          De ce toate pistele de biciclete din Centrul orașului sânt impracticabile? Zeci și zeci, sute de mașini parcate pe ele de când au fost trasate.
          De ce o mare parte a motociclistilor circulă după cum vor ei?
          De ce există în trafic atâtea hârburi, ce poluează și sânt bombe cu ceas in trafic?

          Deci asumati-vă criticile, luați măsurile necesare să remediați deficientele relatate aici și „ciocu mic”. Nu voi ne plătiți pe noi! Nu depășiți limitele bunului simț, să nu vă numim obraznică și nerușinată, data viitoare.

          +8 voturi
          +1
          -1
    2. Localii amendează pe la UTA ori in zona piețelor, șoferii care parchează neregulamentar. Cam asa este, va faceti ca nu vedeti activitatea voastra, va luati de cite un nefericit care a parcat 5 min. sa-si cumpere un corn, dar de mafia aceasta a camionagiilor nu va luati!! Oricand se poate verifica pe unde trec „seile” astea, sunt multe camere de luat vederi, dar nu e interes.BIROUL DE PRESA POLITIA LOCALA ARAD degeaba spune ca sunt insinuari, orice aradean de bun simt vede aceste lucruri, pacat ca nu le vede si pl.

      +19 voturi
      +1
      -1
    3. Poate apar cei de la control trafic si in Livada pe drumul spre Siria sa vada cum camioanele de la balastiera din Horea au distrus tot drumul si trec prin Livada ca sa scape de camera pt rovigneta din sensul giratoriu de la Sanleani. Se poate un control, va rog!

      +6 voturi
      +1
      -1
      • Poate vin cei de la contol trafic sau politia rutiera sa vada cum cativa cocalari cu nr de BOS, VIP sau WYP fac raliu pe drumurile de o masina din sat, drumuri care nu au marcaj, borduri si asfaltul cu gropi cat China. Asteptam pe cei de la rutiera si ISCTR-ul!

        +3 voturi
        +1
        -1
    4. Cata vrajeala ieftina din partea d-nei Graur cu scolile cu lipsa de personal dar cand masina politiei locale se plimba pe Voinicilor si pe sensul celalant de mers trec un convoi de camioane cu numere de inmatriculare AR ..BTT… la care fiorosii politisti locali isi vad de treaba lor ca doar sunt la plimbare cat oare o sa mai rezistam sa ne vibreze paharele si farfuriile in vitrine .

      +6 voturi
      +1
      -1
      • Alea cu BTT sunt ale agentului de la rutieră Bozgan. Figurantul ăla cu accent de Cermei, care se vrea mare polițist la permise. Cine sa le dea amenda ăstora? Sunt un grup de infractori. Aproape toți rutieriștii au camioane. E simplu, sa luam de ex firma lui Bozgan, sa vedem câte autorizații de tranzit are plătite si pt ce mașini. Punem pariu ca mai mult de una nu are? Pai ăștia nu-si cumpara Rovignete, cum sa-si plătească taxa de tranzit a municipiului? Dar cine sa-i potolească? Goilean? Ăla se face ca ploua, ca la el in ograda lucrurile-s OK. Când de fapt acolo miroase a șpagă, mai rău ca a carne stricata. Cum sa-si permită „localii” sa-i supere pe „rutieriști”? Asta e, centura ocolitoare e pt fraieri. Nenorociții ăștia distrug drumurile, in timp ce localii-s pe nicăieri… In plus, mai exista si sifoane in rândul lor, care-i sprijină pe rutieriști sa-si vadă liniștiti de tranzitat municipiul, cu basculeze supraîncărcate. Patetici!

        +3 voturi
        +1
        -1
    5. O întrebare pentru Poliția Locală Arad (dacă va răspunde vreodată cineva)

      Camioanele de mare tonaj care aprovizionează Complexul Comercial de pe Banu Măracine (Kaufland, Lidl, Altex, Flanco … etc) în baza cărei reglementări sunt lăsate să între în acea zonă ?

      Întreb deoarece conform Art. 9 din HCL 141/2012 în zona A accesul camioanelor cu tonaj mai mare de 3,5 t este interzis cu excepția respectării Art. 13 și Anexei 3 din aceeași hotărâre,
      asta înseamnă că un camion mai mare de 3,5 t poate fi autorizat doar dacă îndeplinește condițiile din art.13 (plata taxei) și Anexa 3 (respectarea traseului stabilit prin HCL 141/2012, dar în Anexa 3 nu este prevăzut nici un traseu care să includă Strada Banu Măracine,

      Atunci eu întreb …. cine eliberează, dacă eliberează, autorizații pentru aprovizionarea Complexului Comercial de pe Banu Mărăcine și în baza cărei reglementării și Poliția Locală Arad de ce nu verifică aceste autorizații și aceste camioane care întră zilnic în acea zonă

      +7 voturi
      +1
      -1
      • E simplu. (cenzurat) Cum sa nu fie arădenii revoltați, când văd ca așa zișii agenți de la Politia Locală, se fac ca ploua când vine vorba de basculantele polițiștilor? In loc sa rezolve problema,se iau de lumea care spune un adevăr, anume ca ăștia distrug drumurile, sufoca traficul in municipiu, nu au plătite autorizații de tranzit decât sporadic si nimeni nu le face nimic. Cum e doamna Graur cu treaba asta? Cum e pana la urma? Chiar așa de slabi sunteți? Va joaca basculistii ăștia nenorociți pe degete cum vor? Pt ce sunteți plătiți? Arădenii trebuie sa facă anchete proprii, ca sa luați măsuri? Stați o zi in trafic, cu mașina personală, sa numărați jigodiile care va trec pe sub nas. Si după ce le-ați notat numerele, mergeți la birou si verificați nominal dacă au plătit autorizații! Si încă ceva, nu Spune-ți nimănui ce faceți. Asta așa ca sa nu mai aruncați cu vorbe goale când va critica cineva activitatea, pe buna dreptate. E simplu, convingeți-va dacă e așa cum susțin arădenii si luați măsuri URGENT!!!!!!!!!!!!!!

        +3 voturi
        +1
        -1
    6. Se pare ca totul este romaneste pana la urma facut. De ce se analizeaza efectul si nu cauza? Cati dintre dumnevoastra ati fost pe centura municipiului Oradea in ultimul timp? Pasaje cu doua benzi pe sens nu unul ci 3, pana la urma soferii sunt tot oameni cati dintre dumnevoastra ar sta 3-4-5 ore in coada la trecerea la nivel de cale ferata pentru a traversa centura orasului ARAD? sigur ca se marge pe voinicilor(centura veche)…de ce nu se finalizeaza pasajele de ce nu se face o centura pentru a nu ocoli tot orasul si a ajunge la timisoara….chiar nu inteleg acest articol…

      +6 voturi
      +1
      -1
      • Drumurile sunt făcute să reziste la o anumită presiune, tonaj. În țările normale! Există semne de circulație ce delimitează diferitele tipuri de drumuri publice.

        „Unde-i lege nu-i tocmeală!”
        Nu este vorba de omenie. Atenție!
        Șoferii sunt obligați să respecte Codul Rutier și semnele de circulație. Dacă le este interzis accesul pe anumite drumuri publice, sunt obligați să respecte aceste reglementări.

        Dacă șoferii profesioniști, după cum știm, s-au transformat într-o „bandă” de infractori, care încearcă să-și impună cu forța un mod ilegal de ași face meseria, atunci trebuie să se ia măsurile de reprimare permise de lege.

        Poliția Rutieră este obligată de lege sa răspundă la solicitările cetățenilor. În cazul de față, Poliția Rutieră trebuie să-și redistribuie resursele și să supravegheze ca traficul greu să nu abuzeze de faptul că Pot să încalce reglementările în vigoare, fără să fie amendați.

        Este știut pentru cine circulă pe șoselele României că multe din regulile de circulație sunt încălcate cu bună știință de șoferii profesioniști. Ei circulă după un „Cod rutier” inventat de ei. De ex.: – nu acordă prioritate după regulile de circulatie ci aplică regula „cel mare trece primul”, în intersecții, depășiri …etc., nu respectă 50/70 km/h la tranzitarea localităților, nu respectă distanta legală dintre traficanți, samd.

        Sa ajuns într-o situație aberantă. Codul Rutier este doar pentru a da examen la școala de șoferi. În traficul real există un alt Cod după care se conduce. Fiecare îl interpretează după cum îi convine. Ai îndrăzneala să te referi la el o iei peste bot și ești apostrofat cu ” Hai mă lăsa mă!”. Vinovații de această situație sânt doar Poliția Rutieră! Ei sânt singurii care au obligația prin lege să aplice Legea!
        Singurul Argument în orice discuție despre trafic, este ce spune Codul Rutier! Atât!
        Codul Rutier și implementările lui de pe șosele nu este FACULTATIV!

        +2 voturi
        +1
        -1

    Scrie un comentariu

    5 + 7 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.