vineri, 19 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Habar n-ai cum arătau, ori ți-e dor de reclamele vechi românești? Le găsești la Muzeul Preparandia! | Foto

    de Tomck@t | 26 august 2017, 2:58 PM | Cultură | Foto

    0
    IMG_3284

    „Pagină rezervată pentru ARAGAZ”, „Scherk Face Lotion – e ceva miraculos!”, Loz în plic, ceară de parchete Victoria, produse ale Uzinei Tractorul Brașov, LAPTELE, berile Ursus, Timișoreana și chiar Arbema, Arădeana, Zărand sau Astoria, băuturile răcoritoare Pepsi, Pepsi-Cola, Ci-Co, Quick Cola, AraCola (cola produsă la fabrica „Progresul” din Arad!), tutunul Virginia… și alte zeci, dacă nu chiar sute de reclame tipărite și câteva produse românești vechi sunt expuse, începând de ieri seară până în 15 octombrie, la Muzeul Preparandia. 

    Expoziția „Reclame vechi românești” are la bază impresionanta colecție privată a lui Florian Ciobanu, fiind structurată pe patru perioade: secolul XIX, antebelic, interbelic și comunism. El colecționează aceste reclame vechi de aproape 25 de ani și, de altfel, nu este exclus că i-ați mai văzut colecțiile pe pagina lui de Facebook „Reclame Vechi Românești 1840 – 1995”.

    Florian Ciobanu este stabilit în București și este colecționar de reclamă tipărită publicată în periodice. A lucrat o vreme în publicitate în companii precum DDB România și TBWA Bucharest. Cea mai veche piesă din colecția lui Florian Ciobanu este un număr din februarie 1830 a „Curierului românesc” al lui Ion Heliade Rădulescu. Piesele din colecția sa acoperă perioada 1840 – 1995. Prima sa expoziție a avut loc în cadrul Festivalului de Publicitate AdDor 2005. În aceeași perioadă, impresionanta sa colecție a apărut la TV, la emisiunea „Marcă înregistrată” cu Mihai Dobrovolschi. Florian Ciobanu deține peste 5000 de periodice și programe de teatru. O parte a colecției sale (afișe, materiale de propagandă, periodice) se află în expoziții permanente. De-a lungul timpului, a avut expoziții la Cramele Rhein Azuga, la IAA România sau Librăria Cărturești Verona. Timp de trei ani, colecția sa a fost expusă la Muzeul de Istorie Națională și Arheologie Constanța.

    IMG_3314

    „Îmi doresc ca în cele din urmă colecția mea să se concretizeze într-un muzeu al reclamelor din România care să ilustreze felul în care se făcea publicitate la noi în diverse perioade. Îmi doresc, de asemenea, să duc la capăt proiectul muzeului virtual. Sunt deținătorul numelui de domeniu reclamevechi.ro. Când am achiziționat acest nume de domeniu, visam să găzduiască atât un muzeu virtual al reclamei, cât și să funcționeze ca o bancă de imagini, iar banii pe care i-aș câștiga din vânzarea de imagini să-i reinvestesc în îmbogățirea colecției. Pentru că eu sunt un colecționar, iar ăsta e un adevărat microb”, spune Florian Ciobanu.

    Evenimentul face parte din programul Zilelor Aradului și a debutat în cadrul „Nopții albe a instituțiilor de cultură”. Intrarea este gratuită, tocmai de aceea vă recomandăm cu căldură să vizitați expoziția, mai ales că (intenționat) nu am fotografiat chiar toate exponatele, ca să le descoperiți în întregimea lor dumneavoastră!

    IMG_3245 IMG_3246 IMG_3247 IMG_3248 IMG_3249 IMG_3251 IMG_3252 IMG_3253 IMG_3254 IMG_3255 IMG_3256 IMG_3257 IMG_3258 IMG_3259 IMG_3260 IMG_3261 IMG_3262 IMG_3263 IMG_3264 IMG_3265 IMG_3266 IMG_3267 IMG_3268 IMG_3269 IMG_3270 IMG_3271 IMG_3272 IMG_3273 IMG_3274 IMG_3275 IMG_3276 IMG_3277 IMG_3278 IMG_3279 IMG_3280 IMG_3281 IMG_3282 IMG_3283 IMG_3285 IMG_3286 IMG_3288 IMG_3289 IMG_3290 IMG_3291 IMG_3292 IMG_3293 IMG_3294 IMG_3295 IMG_3296 IMG_3297 IMG_3298 IMG_3299 IMG_3300 IMG_3301 IMG_3302 IMG_3303 IMG_3304 IMG_3306 IMG_3307 IMG_3308 IMG_3309 IMG_3310 IMG_3311 IMG_3312 IMG_3313 IMG_3315 IMG_3316 IMG_3317 IMG_3318 IMG_3320 IMG_3321 IMG_3322 IMG_3323 IMG_3324 IMG_3325 IMG_3326 IMG_3327 IMG_3328 IMG_3329 IMG_3330 IMG_3331 IMG_3332 IMG_3333 IMG_3334 IMG_3335 IMG_3336 IMG_3337 IMG_3338 IMG_3339

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    4 + 0 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.