vineri, 29 martie, 2024

Special Arad Logo

    Granița dintre realitate și lumea virtuală. Escape Room – un fel de „Big Brother” care deține cheia în „Matrix”, în curând la Arad!

    de Tomck@t | 1 iulie 2016, 11:00 AM | IT | Recomandările editorilor | Știință | Știri Arad

    0

    Trilogia „Matrix”, ori serialul de desene animate „The real adventures of Jonny Quest” de prin anii ’90, pe Cartoon Network, ne-au făcut, pe mulți dintre noi, să ne căscăm gura și ochii ca boul echipat cu ochelari 3D la poarta 9… dar asta a fost demult, acum vreo două decenii. Realitatea Virtuală, sau prescurtat VR, reprezintă viitorul din ce în ce mai apropiat. Iar un grup de tineri arădeni aduc acest ViitoR mai aproape de noi, în orașul nostru. Însă, pe lângă această „tehnologie-trăsnet”, ei mai aduc la Arad și un nou concept, un joc de grup care – vorba aia – face ravagii la nivel global în zilele noastre. 

    „Escape Room Arad te invită la un joc de tip real-life puzzle. Împreună cu prietenii tăi, va trebui să evadezi în 60 de minute dintr-o cameră. Accepți provocarea? În plus, te provocăm la o experiență imersivă în realitatea virtuală cu primul headset HTC Vive din Arad, cea mai performantă tehnologie disponibilă în ale evadării din realitate”, suntem anunțați pe un pliant.

    Echipa din spatele proiectului înseamnă doi tineri: Eduard Goia și Alex Tokay. Ei lucrează de zor la primul „Escape Room” care se va deshide în curând la Arad, dar care să ofere și o altă sală de jocuri în care arădenii vor putea descoperi magica lume „paralelă”, full-3D de jur împrejur. Și nu numai…

    Ce înseamnă, pe scurt, aventura de tipul „Escape Room”? Eşti introdus, alături de alţi câţiva participanţi la joc într-o cameră (minim 2 persoane, maxim 5) și uşa se închide în urma ta. Ca să părăseşti respectiva cameră, într-un interval de timp prestabilit, trebuie să găseşti indicii, să le pui cap la cap şi, într-un final, să intri în posesia cheii care va deschide uşa. Practic, jocul constă într-o cameră echipată cu tot felul de obiecte care te ajută la rezolvi problemele de logică. Este, dacă vreți, un fel de „Big Brother” mai mic, doar că nu veți fi transmiși pe un post național și ideea e să ieșiți cât mai repede din această cameră, în loc să încercați să stați până la capăt.

    Pe lângă Escape Room,

    cea mai inedită sală de jocuri din Arad va oferi și o gamă largă de jocuri de realitate virtuală, cum ar fi „Waltz of Wizzard”, „Surge”, „The Cubicle”, „Irrational Exuberance”, „Budget Cuts” sau „The Lab”, acesta din urmă fiind o platformă în care sunt mai multe jocuri.

    escape room (27)

    Dar asta nu e tot!

    Chiar dacă echipa Escape Room Arad privește „adânc” în viitor, fascinația lor pentru jocuri old school nu e nici ea mai prejos. Dacă Nintendo, Sega sau Atari vă spun ceva… deja ați și ghicit ce surprize ne mai pregătesc acești arădeni.

    mario-games-luigi-pong-1052813

    Va fi o sală de jocuri atât pentru gamerii nostalgici, cât și pentru gamerii avizi de senzații complet noi, fie într-o lume paralelă, fie într-o cameră care-ți pune mintea la încercare.

    Escape Room Arad a oferit arădenilor un preview gratuit la Teba, în cadrul festivalului Particles.

    S-au putut experimenta acolo jocuri VR de tip puzzle (jucătorul trebuia să interacționeze cu obiectele virtuale din jurul lui pentru a ajunge la nivelele următoare) sau live-action (cea mai antrenantă și, probabil, cea mai așteptată experiență de către mulți: aici „împuști” anumite obiecte care vin spre tine), dar au mai fost și programe mai degrabă cu accentul pe experiența vizuală decât pe acțiune („călătorești” pe un vârf de munte ori… în spațiu). Fiind un mare pasionat al Universului, eu l-am încercat pe cel din urmă, unde a trebuit mai întâi să sparg pereții de cristal ai acestui „spaceship-box” ca să văd, peste tot în jurul meu, Galaxia în plină acțiune. Câțiva meteoriți au trecut chiar lângă mine, ori s-au lovit de un asteroid imens, aflat la jumătate de kilometru, împrăștiind bucăți de piatră care levitau „suav” înspre mine.

    Eram în spațiu… chiar mă simțeam acolo. #HeavyBreathing… dar nu din cauza lipsei de oxigen, ci datorită experienței copleșitoare.

    tomckat irrational exuberance

    La fel de intensă a fost (și la fel de reală părea) călătoria cu viteza luminii în spațiul interstelar.

    Escape Room va aștepta arădenii curioși de aceste experiențe unice pe str. Avrig nr. 22 (o căsuță mov, imediat la stânga dinspre str. Miron Costin). Potrivit site-ului www.escaperoomarad.ro, lansarea va avea loc peste aprox. 12 zile.

    Până atunci, puteți fi conectați la noutăți prin pagina oficială de Facebook Escape Room Arad. Pentru mai multe detalii: 072.233.2845

    VR vs. AR

    Ca să nu exisiste nelămuriri: Realitatea virtuală este diferită de realitatea augmentată, deşi confuzia dintre cele două este destul de comună. Aşadar, în timp ce realitatea virtuală presupune crearea unei lumi noi cu care utilizatorii pot interacţiona, realitatea augmentată presupune integrarea unor imagini generate digital în lumea reală. În timp ce utilizatorii realităţii augmentate pot interacţiona cu obiectele artificial create, ei pot distinge foarte uşor între ce este real şi ce este virtual. VR-ul îl izolează pe utilizator într-un spaţiu digital, în timp ce AR-ul îi permite utilizatorului să experimenteze obiecte virtuale, în timp ce rămâne în continuare angrenat în realitate. Astfel headset-urile precum Oculus Rift şi HTC Vive sunt kit-uri de realitate virtuală, iar proiectele precum Google Glass sau aplicaţiile de mobil care se folosesc de QR code-uri sunt device-uri bazate pe realitate augmentată.

    Istoria realității virtuale

    Începuturile realităţii virtuale îşi au originea cu mult înainte ca termenul să existe în limbajul nostru curent.

    Să aruncăm o privire la istoria acestei tehnologii remarcabile şi la pionierii care au deschis calea către realitatea virtuală, cum o ştim noi astăzi.

    Dacă definim realitatea virtuală în funcţie de scopul său, și anume crearea iluziei că suntem prezenţi într-un spaţiu în care fizic de fapt nu ne aflăm, cele mai timpurii încercări în acest sens au apărut în secolul 19, odată cu picturile sau muralele panoramice. Acestea intenționau să umple întreg câmpul vizual al privitorului, astfel încât el să se simtă transportat pe câmpul de luptă sau la evenimentul istoric reprezentat.

    În 1838, Charles Wheastone, un remarcabil fizician britanic, a demonstrat că oamenii procesează două imagini 2D, pe care le văd pe fiecare cu câte un ochi, într-o unică imagine 3D. Astfel, atunci când vedem două imagini stereoscopice una lângă alta, avem sentimentul că percepem mai mult decât ce vedem de fapt. Aşa a apărut stereoscopul, un device care i-a încântat pe amatorii de turism virtual până la jumătatea secolului 20. Principiul de bază al stereoscopului este folosit astăzi de majoritatea dezvoltatorilor de echipamente de VR pentru mobil precum Google Cardboard sau Samsung Gear VR.

    În timp, oamenii au fost fascinaţi de această nouă lume virtuală care a început să se contureze odată cu apariţia stereoscopului şi au dezvoltat metode din ce în ce mai ingenioase de a ne stimula simţurile. Astfel, la începutul secolului 20, lucrurile au început să se mişte accelerat odată cu dezvoltarea electronicii şi a echipamentelor de computing.

    Citește continuarea despre istoria realității virtuale pe Digi 24!

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    6 + 8 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.