Titlu principal (25.01.2017): Dintr-un magazin online de top, EMAG a ajuns jos, jos de tot…. E de nerecunoscut!

Emag e unul dintre cei mai importanți comercianți din domeniul online. Are ani buni în „spate” și pot spune că sunt și eu unul dintre „amicii” vechi ai acestui magazin. La început, în urmă cu vreo șapte-opt ani, când mi-am cumpărat un televizor de pe emag (făcându-mi soția să-mi pună o serie lungă de întrebări cu privire la siguranța unei asemenea comenzi pe internet) am fost foarte mulțumit. Am recomandat magazinul multor prieteni și anticipam încă de atunci ce importanță o vor avea vânzările online și cât de „mare și important” va ajunge emag.

Au trecut anii, cumpărăturile pe care le-am făcut folosind emag.ro s-au înmulțit. Și chiar am fost mulțumit până la finalul anului trecut. De-atunci am început să-mi pun întrebări cu privire la profesionalismul și seriozitatea celor de la emag.

În octombrie sau noiembrie 2016 am comadat o plită electrică. Am reușit să intru în posesia ei după mai multe zile de la termenul promis de emag. Și zic „am reușit” performanța de a primi plita, datorită faptului că m-am deplasat eu la sediul Fan Curier pentru a ridica produsul. Dacă nu, probabil că așteptarea mea ar mai fi durat… iar la final aș fi primit veșnicele scuze că „am avut mult de lucru” sau e vorba de un „angajat neserios pe care l-am dat afara”.  Dar, despre Fan Curier cu o altă ocazie, că e mult de vorbit și despre modul acestora de a „opera”.

Constatând – cu ajutorul unui meșter electrician – că am ales plita greșit, fiind una de prea mare putere raportat la instalația electrică pe care o am acasă, am ales să o retrimit la emag, solicitând acest lucru prin intermediul unei cereri online. Am așteptat o săptămână, nu avenit nimeni să o ridice. Am sunat la magazin, unde o voce călduță (școlită pentru a fi în domeniul vânzărilor) mi-a explicat că nu e vina lor, ci a celor de la Fan Curier, cu care au probleme în ultima vreme (existând reclamații în acest sens). Mi-a promis că se va rezolva urgent. Ei bine… așa de bine s-a rezolvat încât, după încă o săptămână, plita se afla împachetată la mine pe hol. Nimeni nu a venit după ea. După alte câteva zile, nervos, am sunat la emag și le-am cerut să îmi anuleze cererea de retur. O dorea un prieten.  Cum ar veni.. tot răul spre bine.

Dar profesionalismul emag.ro s-a „prăbușit” azi. În totalitate pentru mine. Când am comandat produse cu prilejul „Black Friday” nu am avut pretenții la termenul în care ajung. Însă, în 19 ianuarie, în urmă cu șase zile, atunci când am comandat un laptop și geanta aferentă, am primit ca termen de livrare 21-23 ianuarie 2017. Fiind vorba de un produs cu care îmi fac treaba zi de zi, indispensabil oră cu oră deoarece e munca mea, m-am gândit bine și l-am comandat. În ultima zi, 23 ianuarie, nimic. Am sunat, mi-a răspuns din nou o voce bine-pregătită, care mi-a explicat că produsul o să fie trimis „cât de repede”. Și-a cerut scuze… că una, că alta…

Astăzi… am sunat din nou pentru a-i întreba pe cei de la emag.ro de ce își bat joc de clienți, mințind cu nerușinare în legătură cu termenele de livrare ale produselor. Ia auziți ce răspuns fantastic am primit de la un operator: „Îmi apare aici că nu v-a fost trimis laptopul deoarece nu avem geanta. Trebuie să ne vină gențile și după aceea… Nu vă pot spune un termen. Dar oricum, ce v-am dat noi e termenul minim în care trimitem comanda” . I-am explicat că nu scrie „termen minim” ci estimativ de livrare, și am fost contrazis: „Minim!”. Nu am vrut să mă cert cu bietul operator… cine știe câte „de-astea” cu scuze trebuie să producă mai nou, zi de zi, oră de oră, pentru angajatorul său, EMAG.ro. Dar dacă priviți mai jos, puteți constata că nu e vorba de un termen minim, ci de un termen concret. Iar cine cumpără de pe emag.ro știe bine la ce face referire acest termen.

termen emag

În fine… stau și aștept. Vreau să văd când mă va suna și pe mine cineva de la emag, altcineva decât un operator, un superior al acestuia, pentru că i-am rugat să o facă declarându-le intenția de a scrie ce s-a întâmplat. Asta așa ca… aviz amatorilor! Sunt chiar curios dacă mă sună să își ceară scuze sau să conteste cele scrise mai sus. Mă aștept, mai nou, la orice din partea lor. Cum spuneam în titlu, mai ales după explicațiile de azi dimineață, au ajuns jos, jos de tot.

Oricum, chiar mi-e teamă că după ce o să primească gențile pentru laptop-uri o să le lipsească și banda scotch cu care să împacheteze produsele…

P.S. 1. Promit să vă spun când apar cu produsul la ușă sau dacă sună cineva din partea emag.ro la redacția Special Arad.

2. Povestea de mai sus este dedicată sută la sută amatorilor de cumpărături online, cărora nu le doresc să-și consume nervii la fel ca mine.


 

UPDATE:

În urmă cu 20 de minute am fost contactat de un reprezentant al companiei emag.ro. În ciuda tuturor celor care au postat mai jos mesaje in care eram acuzat că aș dori cine știe ce din partea emag (de parcă nu aș achita ceea ce am comandat), sau că am făcut presiuni „perverse”, vă spun că și-au cerut scuze. Speram asta… măcar. Mi-au spus că au ascultat convorbirile telefonice pe care le-am avut încă de anul trecut, că am procedat într-un mod corect (le-am spus doar ieri că sunt jurnalist și vreau să scriu și de aceea doresc să fiu contactat), că aveau timp să reacționeze, dar că, din varii motive, nu au făcut-o. Mi-au explicat ce s-a întâmplat, și-au cerut din nou scuze pentru că nu am fost contactat să mi se explice situația și să se găsească o cale de mijloc. Și, da, în ciuda postacilor, mi-au oferit și un discount pentru a repara, într-un fel, situația.

Nu știu dacă, în cazul în care nu aș fi publicat cele întâmplate, aș fi fost contactat azi. Dar, s-a întâmplat… și am găsiit de cuviință, urmare modului în care mi s-a explicat situația, să le accept scuzele. Produsul urmează să-mi fie livrat sâmbătă și, cel puțin în discuția telefonică pe care am avut-o, comportament emag a fost cu totul altul decât cel de mai sus.

Alin Olteanu, 25 ianuarie 2017, 3:11 PM