Da, tramvaiele sunt mizerabile, multe dintre ele se prezintă într-o stare deplorabilă iar automatele de bilete funcționează doar în anumite condiții (nu dau rest, funcționează doar cu monede etc.) dar asta nu ar trebui să constituie o scuză în a nu îți cumpăra bilet.

Ei, nu acesta a fost motivul unei domnișoare de a nu își procura un bilet. În momentul în care controlorul a venit și i-a cerut să vadă un bilet sau abonament, aceasta, vizibil indignată, l-a întrebat: „Dar nu îl cunoști pe…?”. Ea, o domnișoară drăguță, cizme cu blană, unghii false, a spus apoi că nu are bilet în momentul în care controlorul nu s-a lăsat înduplecat și i-a răspuns că nu îl cunoaște pe….

Controlorul a continuat apoi să își facă treaba, verificând și ceilalți călători, în timp ce domnișoara butona telefonul de zor în încercarea de a prinde la telefon pe „acea persoană” pe care ar fi trebuit controlorul să o cunoască. Cu o atitudine de superioritate și cu o mimică a feței care trădau fițele, cu ochii dați peste cap, aceasta nu s-a gândit că va fi dată jos. Dar a fost. Abia atunci s-a transformat în mielușel.

Problema mare, dacă privim puțin în perspectivă, nu este faptul că nu și-a cumpărat bilet (sunt ocazii în care chiar nu poți face acest lucru din diverse motive), ci atitudinea zeflemitoare pe care a avut-o.

Dacă a greșit, și a greșit, atitudinea ei ar fi trebuit să fie una de asumare și nu zeflemitoare.

Mihai Todoca, 2 februarie 2017, 2:33 PM