vineri, 19 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Copil sancționat la extemporal pentru „5+5+5=15”

    de Special Arad | 11 aprilie 2016, 7:01 PM | Educaţie

    3

    Săptămâna trecută, mediul online a „explodat” de revoltă după ce răspunsul unui copil, 5+5+5=15, într-un extemporal la matematică a fost depunctat de către cadrul didactic. Incidentul a ridicat serioase întrebări legate de modul în care funcționează sistemul educațional și care este modul de gândire pe care îl implantăm copiilor noștri.

    Cerința din extemporal era legată de rezolvarea ecuației 5X3, printr-un echivalent al adunării. Exercițiul respectiv este o întrebare uzuală stabilită de „Common Core” (programa educațională a Statelor Unite) pentru elevii clasei a treia. Ghidându-ne după explicațiile din Common Core, se presupune că ecuația 5×3 trebuia înțeleasă ca fiind „cinci grupuri de câte trei”, nu „trei grupuri de cinci”.

    Copilul a mai fost depunctat, în același extemporal, pentru că a desenat șase rânduri de câte patru, în loc de patru rânduri de câte șase.

    Multe persoane din mediul online au fost efectiv furioase datorită „gândirii ca la carte, exagerat de pedantică”. Un comentariu care a devenit foarte popular pe site-ul Reddit spunea următoarele: „ Tot ce au făcut e să buimăcească de cap un copil care se pricepea la matematică, să-i taie elanul prin plăcerea lor de cârcoteală, luându-se de căcaturi care nu contează”.

    KtKNmXG

    Traducere din engleză de pe iflscience.com

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Cu respect trebuie sa-i reamintesc acelui dascal de aritmetica (s-au invatator), ca profesor de matematica nu are cum sa fie, ca operatia de inmultire este comutativa adica a*b=b*a. Drept urmare eu as fi punctat acel elev pentru ca nu a actionat mecanic ci chiar a gindit mai eficient decit dascalul si am sa explic de ce: foarte simplu in sintaxa elevului s-au folosit cinci simboluri adica trei de 5 si doua simboluri a operatorului + fata de sintaxa dascalului care a folosit 9 simboluri (aproape dublu)cinci de 3 si trei simboluri a operatorului +; Oare cine-i mai eficient? Va las pe voi sa trageti concluzia. Multumesc mult!Si rog dascalul sa ma lase sa-l iert poate era prima ora a zilei.

      +5 voturi
      +1
      -1
    2. Chiar daca internetul a “explodat”, cum se spune, trebuie sa recunosc ca profesorul a avut dreptate. De ce? Operatia de inmultire 5×3 se traduce, in limba romana, “de 5 ori cifra 3”, adica 3+3+3+3+3, iar operatia de inmultire 4×6 se traduce “de 4 ori cifra 6”, adica 6+6+6+6.
      Daca operatia de inmultire era prezentata in forma 3×5, aceasta insemna “de 3 ori cifra 5”, adica 5+5+5.
      Da, copilul a prezentat rezolvarea altfel, dar depunctarea s-a facut prin nerespectarea cerintei exercitiului respectiv, nu pentru că rezultatul nu ar fi fost corect. Vorbim de rigiditatea profesorului, dar Matematica (aici este vorba, mai degraba, de Aritmetica) este o stiinta care nu lasa loc de dubii sau de interpretari.

      --5 voturi
      +1
      -1
    3. Mai baieti, teoria chibritului e foarte frumoasa. Matematica nu trebuie tratata ca o materie rigida, lasati-i si ei putina elasticitate si fantezie.Ce mi-e 3×5 sau 5×3? Tampesc copiii sa respecte exact textul in loc sa stimuleze abordarile diferite.Aici nu e tehnica, sa tii seama de ordinea de montare : nu montezi piulita pe ax si apoi roata ca n-ai facut nimic. Copiii trebuie stimulati sa gandeasca nu sa raspunda ca papagalul in sistem grila.

      +4 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    9 + 1 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.