marþi, 19 martie, 2024

Special Arad Logo

    Consiliul Județean mimează un interes extraordinar pentru turism și „dezbate” o strategie care de fapt nu există

    de Andrei Fuliaș | 16 ianuarie 2017, 5:01 PM | Administraţie | Topic special

    6

    Consiliul Județean Arad, prin reprezentanții săi, iar aici vorbim despre conducere și despre Direcția de Comunicare și Strategii, „dezbate” în aceste zile o nouă strategie de dezvoltare turistică a județului Arad. Am pus „dezbate” între ghilimele pentru că, în mod normal, pentru a dezbate o strategie, înainte trebuie să ai ce discuta, adică să ai propria propunere. Or, această strategie nu există, ci este în curs de „elaborare”. Concret, reprezentanții CJA invită, rând pe rând, reprezentanți ai mediului de afaceri – în cazul cărora precizăm că au fost prezenți un număr impresionant de trei (3), reprezentanți ai mass-media locală și alte entități pentru a strânge idei. Asta în condițiile în care Consiliul Județean Arad are, în cadrul Direcției de Comunicare și Strategii, un întreg departament destinat turismului, cu oameni plătiți din bani publici să elaboreze o astfel de strategie.

    Dar ce faci atunci când n-ai idei? E simplu: încerci să le iei din altă parte. Perfect de acord! Dar atunci ce rol mai are acel departament pentru turism? Și de ce să nu vedem și cealaltă jumătate a paharului (gol)? În urma acestor așa-zise „dezbateri”, reprezentanții CJ Arad închid gura presei pe ideea „noi v-am întrebat, nu mai aveți ce comenta”.

    În fine… în urma unor discuții purtate între reprezentanții CJ Arad și cei ai mass-media timp de aproximativ o oră s-a ajuns la concluzia că județul Arad are nevoie de o „grămadă de chestii”, dar aceste lucruri se știau deja fără ca noi, presa, să le mai evidențiem încă o dată în fața președintelui Iustin Cionca și a șefului de la Comunicare și Strategii, Andrei Ando.

    Printre altele s-a vorbit și despre Lacul Ghioroc, unde Cionca ne-a spus că „trebuie să valorificăm Lacul Ghioroc, să atragem acolo oameni cu bani care să lase ceva (n.red. – ceva bani) acolo și să identificăm mijloace de transport”.

    Nu zău, domnul Cionca!? Valorificați Lacul Ghioroc? Păi nu este valorificat? Când ați fost ultima oară acolo pe timp de vară? Nu recent, fiindcă altfel știați că vara n-ai loc unde să arunci un ac. Să duceți oamenii cu bani la Ghioroc? Excelent! Nu știm cum, dar dacă o veți face, vă vom felicita! Pe de altă parte, noi avem niște îndoieli că acești oameni cu bani au nevoie de transport public de genul „tramvai” sau „autobuz”, că doar îs „oameni cu bani”. Și uite măcar o idee: cumpărați vaporașe pentru lac!

    Un alt subiect discutat a fost „identitatea Aradului”, pe care mai marii CJ Arad încearcă s-o identifice. Ăăă, nu vă supărați pe noi, domnilor Cionca și Ando, dar când v-ați uitat ultima oară pe stema instituției pe care o conduceți? Vă spun ceva cele patru simboluri de pe siglă (?):

    Cetatea – care se referă la mai multele cetăți existente în județul Arad;

    Crucea – care se referă la turismul ecumenic și mănăstirile din aces județ (Maria Radna, Feredeu, Bodrog etc.)

    Strugurii – care sunt simbolul mult lăudatului Drum al Vinului și al Podgoriei Miniș-Măderat

    Apa – ce simbolizează râul Mureș.

    Adică ce altă identitate căutați? A… v-ați referit la ceva de genul „Explore the Carpathian Garden”?

    Stema-Judetul-Arad

    Tot în aceste „dezbateri” s-a ridicat problema tramvaiului Săgeata Verde, un mijloc de transport cu mare tradiție pentru acest județ. Am reținut că printre cei care au cerut introducerea în circulație a acestui tramvai s-a numărat și Corneliu Popi-Morodan, primarul comunei Ghioroc, unul dintre cei mai implicați edili din județ atunci când vine vorba de turism. În acest caz, cei de la Consiliul Județean au anunțat că CTP nu are disponibilitatea să scoată „Săgeata” pe traseu, fiindcă vezi doamne „calea de rulare nu e în condiții optime”. Apăi, domnilor, în cazul în care calea de rulare nu îndeplinește condițiile optime, oare nu puneți voi în pericol cetățenii care fac zilnic naveta cu tramvaiul pe ruta Ghioroc-Arad și invers?

    În concluzie, nu știm cum s-au desfășurat dezbaterile anterioare, dar cert este că la aceasta, cea cu reprezentanții mass-media, s-au discutat de toate și nimic. Am înțeles că nu există momentan o strategie pentru turism și că de fapt se adună idei, deși s-ar putea ca Iustin Cionca să-și termine mandatul și procesul ăsta de adunat de idei să nu se fi încheiat. Bani sunt, dar de fapt nu sunt. Parteneriate sunt, dar de fapt nu sunt, așa cum este cazul stațiunii Moneasa. Interes este, dar de fapt doar se mimează un astfel de interes. Idei sunt și ele, dar de fapt nouă ni s-au pus în față niște formulare pentru a le completa și pentru a le da noi idei celor din conducerea CJ Arad – chestionar pe care ni-l puteau face și prin email, nu să ne cheme pentru un exercițiu de imagine.

    Nu ne rămâne decât să vă urăm mult succes, domnilor, în elaborarea de strategii! Dar dacă se poate să le faceți pe bune, nu doar pe hârtie și în aparițiile media.

    Acesta este chestionarul pe care conducerea CJA l-a dat reprezentanților mass-media pentru a fi completat:

    chestionar turism-1 chestionar turism-2 chestionar turism-3 chestionar turism-4

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

      • Noi ne-am făcut treaba, iar de la investigația noastră au început o anchetă procurorii. De la acel moment este deja de competența autorităților să își facă treaba. Noi, ca instituție de presă am sesizat anumite nereguli, iar mai departe nu putem intra peste o anchetă a procurorilor.

        +3 voturi
        +1
        -1
    1. Super tare chestionarul! Am atipit pe la jumatatea lui.
      Mi-a placut mult intrebarea 8, asa impersonala, „ce tip de turism se practica…” Dupa parerea cui? Sau e vreun manual unde scrie chestia asta? Sunt o armata de angajati in CJ. De ce nu le da la fiecare, tema de casa, sa completeze chestionarul? Daca mai aduni si subordonatele, depasesti mia de persoane, respectiv idei. E aproape ca un sondaj de opinie. Sau poate domnului Ando si directiei lui mamut le-o fi greu sa citeasca atatea „cestionare”?

      +4 voturi
      +1
      -1
    2. Turismul este o branșă extrem de sensibilă. Bătălia pe piața specifică internațională (mai ales) în câștigarea clienților este una fără întrerupere, … o muncă asiduă, cu ținte bine stabilite, condusă de profesioniști din fiecare domeniu atins de turism, dar și cu participarea directă a agenților comerciali implicați la nivel național, regional și local. Sunt foarte mulți oameni de care depinde reușita.

      Să conduci o asemenea organizație, la toate nivelele, ai nevoie de Continuitate pe o Strategie Bine gandită și ”dospită” pe îndelete, cu toți cei implicați. Politicienii și Administrația trebuie să asculte de branșă și semnalele care vin de pe teren de la critici. Fiecare este nevoit să-și facă bine lecția și să fie orientați pe a obține rezultate ”Crescătoare pe Termen Lung”.

      Ori la un așa proiect ai nevoie de oameni dedicați, motivați și dispuși să lucreze zilnic în echipe bine închegate.

      Credeți că așa ceva este posibil în România de Azi?
      Cu cine? Cu Ando?
      Penibil și el și această încercare de a obține informații gratuite, de care în viitor să lege O Strategie Măiastră, plină de ținte îndrăznețe, descrisă în cuvinte bombastice, dar a cărei scop principal este de a SIFONA bani de toate proveniențele, dar cât mai mulți posibil. Rezultatul va fi ca și până acum. Banii vor dispărea și în urmă va rămâne ce deja am știm.
      Urmele neputinței și al FĂCĂTURILOR. (și probabil câțiva noi milionari în euro)

      Signumul acestei perioade de tristă amintire din istoria Aradului.
      Nu ai sprijinul comunității nu ai cum să inițiezi un dialog. Ți-ai pierdut credibilitatea? Ești Nul! Nu exiști!

      Nu vă lăsați înșelați!
      ”Lupul își schimbă blana, dar năravul ba!”

      +2 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    5 + 8 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.