vineri, 19 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    InclusivComunicat Marin Lupaș, consilier local municipal independent

    de - | 8 martie 2017, 4:59 PM | Undeva

    1

    De când au fost trasate, pistele de biciclete au stârnit nemulțumirea șoferilor și bicicliștilor deopotrivă! Povestea proiectului implementat de către Primăria municipiului Arad este întortocheată și complicată. Consilierul municipal Marin Lupaș a atras atenția asupra deficiențelor ivite în timpul implementării. Acesta dorește să rezolve însă problema care se adâncește cu fiecare lună ce trece.

    „Apelul civic pe care îl făcusem în urmă cu ceva timp începe să producă primele rezultate. Voluntarii au început măsurătorile șipână acum a fost confirmat faptul că așa-zisele piste nu respectă o serie de prevederi din Codul Rutier. Mai mult, în graba de a le face circulabile pentru arădeni, Primăria a început instalarea unor stâlpi la marginea drumurilor. Poate că, în teorie, aceștia ar trebui să împiedice mașinile să parcheze pe piste, însă în practică prezența lor face inutilizabilă pista pentru că astfel nu se respectată distanța de siguranță pentru bicicliști”, declară consilierul independent.

    Lupaș mai spune că în maniera în care a fost făcut, proiectul pistelor mai mult încurcă circulația și enervează arădenii, fie că este vorba de șoferi sau bicicliști, fie că este vorba de cei care aveau un loc de parcare în fața casei.

    Acest proiect ne arată cât de ignorantă este atitudinea administrației locale. Primăria pare că nu se consultă cu specialiști în trafic sau poate cineva din vârful municipalității nu vrea să-i asculte pur și simplu. Altfel s-ar fi putut previziona atât că stâlpii nu fac decât să reducă locurile de parcare, cât și că odată cu trasarea marcajelor pentru piste lățimea unor benzi de circulație s-a redus sub nivelul necesar prevăzut de lege. Toate acestea ducla un trafic și mai îngreunat decât aveam deja în Arad, șoferii sunt stresați suplimentar, iar bicicliștii nu se simt deloc în siguranță.Un dezastru”, concluzionează Marin Lupaș, precizândși că „haosul în trafic va persista până nu rezolvăm starea legală a pistelor.

    Cei care vor să ajute în acest efort civic, sunt rugați să se înscrie cu un e-mail la adresa [email protected], menționând zona din Arad unde ar dori să facă măsurători și perioada în care pot să acționeze.

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Ce spune stimatul consilier???

      „Mai mult, în graba de a le face circulabile pentru arădeni, Primăria …”

      Nu! Definitiv NU!!! Nu servirea cetățenilor a fost cauza tuturor idioțenilor de soluții aplicate la desenarea și realizarea pistelor de biciclete.
      1. INCOMPETENȚĂ ȘI DISPREȚ!
      2. Dictatură și lipsă de dialog!
      3. MINCIUNI, MINCIUNI și iar MINCIUNI!
      4. Satisfacerea îmbogățirii proprii a primarului și găștii cu care colaborează.

      Iar despre grabă, … s-au grăbit să încheie, oricum și cât mai repede, să poată factura lucrările.

      „Toate acestea ducla un trafic și mai îngreunat decât aveam deja în Arad, șoferii sunt stresați suplimentar, iar bicicliștii nu se simt deloc în siguranță.Un dezastru”

      În Arad nu poți practic să găsești o cale de mijloc în traficul deja haotic, prost GÂNDIT și PROIECTAT DE INGINERI, în așa fel încât să poți face loc și cicliștilor!!! ALOOOOOOO! DEȘTEPTAREA!!!!! TREZIȚI-VĂ!
      Centrul Orașului ăsta a fost conceput pentru traficul caleștilor și șaretelor, la viteze de 5-10km/h și nu 60-100km/h.

      Și deja de la început o spun „prietenilor mei” că ȘTIU FIINDCĂ CITESC, SAU ÎI ASCULT PE CEI CE ȘTIU! Știți despre ce vorbesc? Citesc și ascult sfaturile celor cu experiență, ce azi sunt CAMPIONI MONDIALI în a reglementa Traficul Urban Modern!!!

      Există câteva reguli de bază în modernizarea Traficului Urban actual și prioritățiile lui de viitor.
      1. Trebuie să ști ce vrei, de ce și unde vrei să ajungi.
      2. Alegi Soluțiile, doar după ce ai consultat speciliștii care la nivel european au dovedit că alternativa lor este fezabilă, funcțională și unanim acceptată de cetățeni. (în final, că oamenii la modul general spun NU înainte să înțeleagă noul și beneficiile lui)
      3. Alegi o STRATEGIE SIMPLĂ DE MODERNIZARE URBANĂ (falcăăăă auzi) dar al naibii de logică (pentru necunoscători, vă rog să ascultati ce are de zis omul ăsta Mikael Colville-Andersen https://www.youtube.com/watch?v=pX8zZdLw7cs ) Strategia care deservește cel mai bine necesitățile cetățenilor de azi, dar mai ales celor de mâine.
      4. NU poți rezolva doar UN DETALIU din traficul urban. Ci trebuie să-l gândești ca un Tot Unitar.

      Și dacă îi ascultați pe cei ce știu, să nu credeți că deja știți cum trebuie făcut în Arad. Este greu să știi. Însă nu trebuie să reinventezi nimic după modelul deja aplicat de atâtea ori deja în România … „Lasă Băăă, că n-or fi ăia mai deștepți ca noi”. BA SUNT! Cine vede și înțelege ce vede, va înțelege diferența.

      Noi cetățenii vrem ca soluțiile să funcționeze în practică, fără să descoperim că „Soluția” are încorporată o grămadă de CONFLICTE, fiindcă au fost politicienii ce s-au implicat în proces, obligând la prea multe făcături și banii s-au dus pe cheltuieli aiuristice la prețuri umflate. Titlul de „Ales” nu te Califică ca ATOATE ȘTIUTOR!!!

      Rezolvați dra…lui o dată și bine, problema traficului în Arad!

      0 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    8 + 3 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.