vineri, 29 martie, 2024

Special Arad Logo

    Audiențe radio: Kiss FM domină, în continuare, la orașe și în toată țara. Cum se prezintă Radio 21, devenit Virgin Radio?

    de - | 17 ianuarie 2017, 2:34 PM | Radio

    0

    Posturile de radio pe publicul comercial. Kiss FM și Radio ZU și-au împărțit pozițiile de lider pentru București, zona urbană și audiența națională.

    Kiss FM a fost, în valul de audiență august-decembrie, lider la nivelul întregii țări, dar și la orașe, pe publicul comercial, al persoanelor cu vârste între 18 și 49 de ani. Bucureștiul a fost al Radio ZU, pe același public.

    Paginademedia.ro prezintă audiențele radio pe publicul comercial (cel vizat de clienții de publicitate), în perioada august – decembrie 2016 și august – decembrie 2015:

    Audiențe radio NAȚIONAL, pe publicul cu vârste între 18 și 49 de ani. Radio ZU, postul trustului Intact, domină Capitala. Postul a avut în perioada august – decembrie 2016 o medie zilnică de ascultători de 191.800 de persoane, cu o creștere față de același val din 2015 de 14.200 de ascultători.

    Kiss FM a fost al doilea post, la o distanță importantă de lider: o medie de 109.800 pe publicul comercial. Postul de radio a avut un minus de aproape 14.000 de persoane față de valul similar de audiență din anul 2015.

    Radio Guerrilla, post relansat în mai 2016, aflat pentru a doua oară în valul de audiențe, a intrat pe poziția opt în clasament, cu o medie de 45.600 de persoane pe zi. Postul a fost peste Digi FM, Smart FM, Tanănana sau Vibe FM.

    Audiențe radio URBAN, pe publicul cu vârste între 18 și 49 de ani. Kiss FM domină detașat pe publicul comercial de la orașe. Postul deținut de grupul grec Antenna Group, a avut în ultimul val de audiență o medie zilnică de aproape 950.000 de persoane, un avand de 100.000 de ascultători față de locul al doilea, ocupat de Radio ZU. Ambele posturi de pe primele locuri au avut creșteri de audiență de la un an la altul.

    Cea mai importantă creștere a fost tot a Rock FM, aflat pe locul nouă în audiență, postul e ascultat în medie de 206.000 persoane zilnic (pe publicul cu vârste între 18 și 49 de ani), cu un plus de aproape 40.000 de persoane tinere față de valul din 2015.

    Declin puternic pe publicul comercial la Pro FM, care are un minus de 162.000 de ascultători tineri în valul de toamnă 2016 față de cel din toamna lui 2015. Reamintim că Digi FM a fost lansat în noiembrie 2015, pe frecvențele fostului Info Pro, pe care se auzea tot Pro FM. Ca atare, la acel moment, numărul de frecvențe pe care a emis Pro FM după lansarea Digi FM s-a înjumătățit.

    Scădere importantă și la Europa FM. Postul Lagardere a avut în valul de toamnă, pe publicul comercial, o medie de 603.500 de persoane, cu 77.000 mai puține față de valul de toamnă din 2015.

    Audiențe radio NAȚIONAL, pe publicul cu vârste între 18 și 49 de ani. Kiss FM are și naționalul, pe publicul comercial (cel de interes pentru clienții publicitari). Postul a avut o medie de 1,5 milioane de persoane pe publicul menționat, cu un plus de aproape 50.000 față de valul de audiență similar din 2015.

    Kiss conduce detașat pe acest public, la o distanță de peste 200.000 de persoane față de locul al doilea, care este al Radio ZU.

    Radio 21 a devenit oficial Virgin Radio

    Radio 21 a fost în scădere cu 36.400 de ascultători la finalul anului 2016 față de aceeași perioadă din 2015.

    Postul de radio înființat în 1994 (a împlinit în decembrie 22 de ani!) a devenit în data de 9 ianuarie 2017 Virgin Radio.

    Rămâne de văzut cum se va poziționa în listă noul post de radio, după rebranduire, la următoarea măsurare a audiențelor, în perioada aprilie-mai.

    audiente TOAMNA IARNA 2016

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    2 + 7 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.