„Dacă n-ați auzit bine, desfundați-vă urechile!” – cu acest mesaj se promovează spectacolul Teatrului Naţional „Lucian Blaga” din Cluj-Napoca ce se va juca astăzi, în a cincea zi de sărbătoare, la Festivalul Internațional de Teatru Clasic Arad – ediția a 22-a.

„Romeo şi Julieta”, adică Sânziana Tarţa, Matei Rotaru, Anca Hanu, Cornel Răileanu, Sorin Leoveanu, Ionuţ Caras, Adrian Cucu, Radu Lărgeanu, Ovidiu Crişan, Angelica Nicoară, Irina Wintze, Cătălin Herlo, Cristian Rigman, Miron Maxim, Diana Buluga și Ruslan Bârlea, vă așteaptă astăzi, de la ora 19:00, în sala mare a Teatrului Clasic „Ioan Slavici”!
Regia și adaptarea: Tudor Lucanu.

Sinopsis
De ce să pui în scenă Romeo și Julieta astăzi? Astăzi, când frenezia romantică pare desuetă, când cuplurile fug de angajamente pe viață sau desfac legămintele de iubire la fel de ușor cum ar arunca la gunoi o linguriță de plastic după terminarea feliei de tort, astăzi, când poezia necesită prea mult efort intelectual și pare total ruptă de realitate? Poate pur și simplu pentru că nici chiar într-o societate a spectacolului continuu, cum e cea a secolului XXI, moda, orgoliile, dorința de putere, fandoseala, snobismul și disprețul pentru cel care gândește diferit, nu vor reuși să distrugă puritatea, drăgălășenia, lumina și credința în dragostea veșnică a unor suflete de copii.

3605_8cd86

Transpusă în lumea concurenței marilor case de modă, intriga atât de bine cunoscută astăzi a piesei shakespeariene se mulează pe omul contemporan, devenit un manechin la dispoziția cerințelor societății de consum. Acum ca și atunci, libertatea alegerii e o problemă vitală. Idealul rămâne însă viu, indiferent de hainele pe care le îmbracă istoria. (Ștefana Pop-Curșeu)

Romeo si Julieta la FITCA 22, Arad“DACĂ N-AŢI AUZIT BINE, DESFUNDAŢI-VĂ URECHILE!”:
ROMEO şi JULIETA, mâine, în a cincea zi de sărbătoare, la FITCA 22, Arad!
Adică Teatrul Naţional Cluj.
Adică Sânziana Tarţa, Matei Rotaru, Anca Hanu, Cornel Răileanu, Sorin Leoveanu, Ionuţ Caras, Adrian Cucu, Radu Lărgeanu, Ovidiu Crişan, Angelica Nicoară, Irina Wintze, Cătălin Herlo, Cristian Rigman, Miron Maxim, Diana Buluga, Ruslan Bârlea.
De la 19.00!

Posted by FITCA on Tuesday, November 15, 2016


 

Madame Mon Amour – Cântece de iubire cu Nicu Alifantis

Tot astăzi, tot în sala mare a teatrului, de la ora 22 vă așteaptă maestrul Nicu Alifantis cu cântecele sale de dragoste din cadrul turneului „Madame Mon Amour, sau femeia ca un drog…”.

alifantis

La întrebarea retorică a poetului Nichita Stănescu: „De ce te-oi fi iubind, femeie visătoare, care mi te-ncolăcești ca un fum…”, spectacolul Madame Mon Amour se vrea o încercare de răspuns prin cântece de iubire, declarații manifest dedicate femeii, dragostei și prieteniei.
Nicu Alifantis impresionează prin varietatea trăilor pe care le stârneşte în rândul publicului, spectatorii considerând adesea că „fiecare concert al trubadurului este un carusel al emoţiilor, zâmbetelor şi romantismului.
Un amalgam de ritmuri și stiluri muzicale, de instrumente clasice și exotice, de sonorități neașteptate, toate se împrăştie și invăluie spectatorul aidoma unei îmbrățișări deosebit de tandre.

Evenimente conexe

În paralel cu spectacolele principale ale festivalului, la Teatrul Clasic „Ioan Slavici” Arad se mai organizează și câteva evenimente conexe. În aceste zile, arădenii pot participa și la workshop-ul „Practica monologală în arta dramatică”, sustinut de actorul Miklos Bacs, prof. univ. dr. Universitatea „Babes-Bolyai” Cluj-Napoca – Facultatea de Teatru si Televiziune, la care participă și actorii Teatrului Clasic „Ioan Slavici” Arad.

resize-php_-1080x504

Workshop-ul se adresează actorilor profesioniști care doresc să exploreze teoretic și practic propriul laborator de creație și are ca scop introducerea în practica étude-ului. Étude-ul, instrumental fundamental al actorului, oferă posibilitatea de a experimenta crearea, nașterea și conducerea adevăratei acțiuni, fiind metoda de trecere de la bidimensionalitatea textului dramatic la tridimensionalitatea realității scenice, o tehnică de „citire cu picioarele” a unui text dramatic.
Tema atelierului este explorarea structurilor verbale, având ca suport monologul dramatic cehovian (axat pe cele patru lucrări majore „Pescărușul”, „Trei surori”, „Unchiul Vania” și „Livada de vișini”) monologul reprezentând cel mai puternic și autentic act autorial al actorului. Monologul oferă posibilitatea îmbinării narativei personale cu narativa oferită de autor, fiind spațiul major de desfășurare a autenticității și originalității personalității artistice a actorului.

MIKLÓS BÁCS

Cariera sa cuprinde peste 60 de roluri în teatru, film, televiziune şi radio, peste 20 de spectacole regizate şi peste 80 de participări la festivaluri de teatru naţionale şi internaţionale. A colaborat cu regizorii: Tompa Gábor, Silviu Purcărete, Vlad Mugur, Mihai Măniuţiu, Eli Malka, Bocsárdi László, David Zinder, Tony Gatliff etc.
Ca pedagog, este unul dintre membrii corpului profesoral fondator al şcolii de teatru clujene (1991) şi a secţiei maghiare (1992), coordonatorul mai multor generaţii de absolvenţi ai secţiei române şi iniţiatorul în 2004 al festivalului studenţesc Galactoria. A organizat şi condus numeroase ateliere (invitaţi: prof. Robert Cohen, prof. Eli Simon, prof. David Kipper, prof. David Zinder, prof. Katya Kamotskaia, prof. Judith Peavy, Uray Péter, Rainer Dobering, etc.) şi a fost invitat să susţină cursuri de măiestrie la diferite universităţi, dintre care amintim: Universitatea de Cinematografie Gerasimov (VGIK), Moscova – 2008; Şcoala Naţională Poloneză de Film, Televiziune şi Teatru Leon Schiller (PWSFTviT), Lodz – 2009; Universitatea de Arte din Târgu-Mureş – 2010, 2011, 2012; etc. La rândul său a participat la cursurile / atelier conduse de Yoshi Oida, Anatoli Vasiliev, David Zinder, Marcia Carp, David Esrig, Robert Cohen şi Eugenio Barba.

A publicat numeroase articole şi studii în reviste de specialitate cum ar fi „Színház” din Budapesta, „Symbolon” din Târgu-Mureş, „Studia Universitatis” Babeş-Bolyai, „Dramatica” din Cluj, etc. fiind autorul cărţilor „Mască” şi „Rol” – 2007, „Marele Mascat” – 2007, „Propedeutica limbajului nonverbal în arta actorului” – 2012.

Pe lângă premiile colective primite pentru spectacolele la care a contribuit (ATM, Uniter, MOT, Ex Ponto, etc.) a fost distins şi cu premiile Bánffy 2003, FestCo – cel mai bun actor în rol principal – 2007, Premiul Reprezentativităţii UBB – 2008, Premiul Excellentia UBB – 2013, Premiu special al Senatului UNITER pentru reuşita de a fi un „mentor al tinerelor generaţii de actori” – Gala Premiilor UNITER 2016.
Este directorul artistic al Galei Tânărului Actor HOP, ediţia 2016.
Este membru al Consiliului Artistic al Teatrului Maghiar de Stat din Cluj şi membru al International University Theatre Association – IUTA.

1-img_9860

De asemenea, pe etajul doi al Teatrului Clasic „Ioan Slavici” se găsește expoziția de afișe realizate de studentii Facultatii de Design a Universitatii „Aurel Vlaicu” Arad.

Expoziția este o provocare lansată Facultății de Design, din cadrul Universității „Aurel Vlaicu”, la care studenții și profesorii facultății au răspuns prin 35 de afișe. Creațiile au fost realizate într-un timp prestabilit, având ca temă cele zece piese de teatru selectate în festival, fără ca cei care au creat afișele să vizioneze vreuna dintre piese în prealabil.

Expoziția dorește să prezinte publicului festivalului FITCA 22, dar și actorilor, regizorilor și celorlalţi protagoniști din lumea teatrului, viziunea și profesionalismul tinerilor designeri arădeni. Cele 35 de afișe ne vorbesc despre spectacolele ce se vor juca în cadrul festivalului și încearcă să cuprindă într-o singură imagine spiritul piesei de teatru. Expoziția își propune să ofere publicului un periplu în lumea teatrului și să stârnească curiozitatea culturală pentru spectacolele de teatru din cadrul acestei ediţii de festival.

Special Arad, 16 noiembrie 2016, 12:39 PM