Anul 2017 va fi marcat în industria auto românească de intrarea în producţia de serie a două SUV-uri de clasă B. În timp ce uzina Automobile Dacia de la Mioveni va demara asamblarea unei noi generaţii Duster, la Craiova, Ford are în plan o creştere progresivă a producţiei generată de intrarea în portofoliu a modelului EcoSport.

Mai puţin vizibilă pentru cei care nu urmăresc cu atenţie evoluţia industriei auto româneşti, producţia de vehicule a intrat de ani buni pe o direcţie descendentă. Dacă în 2013, cele două mari uzine din România, Automobile Dacia şi Ford, asamblau împreună aproape 411.000 de autoturisme, un an mai târziu, producţia scădea cu 4,8% până la 391.434 de unităţi. Trendul s-a păstrat şi în 2015 când în România erau asamblate doar 387.171 vehicule, cu 1,1% mai puţine decât în anul anterior. Nici 2016 nu a fost mai bun din acest punct de vedere, asamblarea de autoturisme scăzând din nou, cu circa 6% până la ceva mai mult de 374.000 de unităţi.

Generată pe deoparte de vânzările reduse ale modelului B-Max produs de Ford la Craiova şi, pe de alta, de îmbătrânirea gamei Dacia, această scădere continuă are toate şansele să ia sfârşit în 2017. Asta pentru că marca Dacia tocmai a lansat, în noiembrie anul trecut, face-lifturi ale modelelor Logan, Logan MCV şi Sandero , iar din februarie va fi comercializat un Duster devenit prima maşină autohtonă cu cutie automată. Toate aceste noutăţi vor anima, fără doar şi poate, vânzările şi, prin consecinţă, producţia uzinei din Mioveni. Totodată, în toamna anului 2017, este programată şi lansarea unei noi generaţii a micului SUV Duster, ceea ce înseamnă că, încă din lunile de vară, la uzina din România a producătorului va începe asamblarea acestuia.

Dacă veştile bune de la Automobile Dacia au devenit o obişnuinţă, în 2017 surpriza vine de la Ford. Confruntată cu probleme generate de un plan de afaceri dat peste cap de criza din 2007 – 2010, divizia din România a marelui grup american a ratat obiectiv după obiectiv, iar producţia s-a menţinut la niveluri reduse, mult sub capacitatea uzinei de la Craiova. Ei bine, în acest an, un al doilea produs se alătură monovolumului B-Max, iar faptul că acesta este un SUV de clasă B – segment foarte căutat în Europa – promite o cerere importantă. Noua variantă a modelului EcoSport care va fi asamblat de Ford în România va însemna o majorare a producţiei mult-aşteptată. Chiar dacă şi de această dată planul Ford are mici lacune, cauzate de intrarea în gama producătorului a modelului Fiesta Active – un crossover tot de segment B mai arătos decât EcoSport  care va fi asamblat la Koln – anul 2017 va însemna un mare pas înainte pentru uzina din Craiova. De asemenea, uzina de motoare are mari şanse să primească în portofoliu un propulsor derivat din actualul EcoBoost de 1.0 litri. Acesta va fi primul motor în trei cilindri din lume care va oferi funcţia de dezactivare a unui cilindru.

sursa: capital

-, 6 ianuarie 2017, 7:52 AM